Крадат ли „назначените“ BG- босове на „ЛУКойл“ и „Юкос“ от съветския петрол?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
0

Владимир Путин и Бойко БорисовЗащо руснаците гледат сеира на екшъна „Златев“ – губят ли им се 70 млн. евро?!

А колко от „развода“- „Събев-Ершов“?

Три въпроса с повишена трудност и без лесен отговор за „Минута е много“. Първосигналните варианти са „две в едно“ – задават се избори – за местна и президентска власт, а точно в тоя сакрален момент държавната хазна се оказва „на зеро“. И някой трябва просто да я напълни.  Както прилежно го е правил, давайки „кесаровото- кесарю“ на съответните управляващи – за привилегията да участва в 20-годшния порно-сериал „Масово- касова приватизация“. Дали тъкмо сега отчетът на богоизбрани от ранга на Валентин Златев и сие не излиза „на червено“?

Още повече, ако – както се чуват нездрави приказки от „Позитано“, бащата на Златев джуниър – Васил, отново иска да седне – като по времето на „Тато“, на кметския стол в Правец? И то от квотата на БСП – не на ГЕРБ! Удоволствие, което без съмнение си има цена. При това с доста скъп насрещен залог – съдбата на ключови проекти като АЕЦ „Белене“ и прочие енергийно-газови начинания на родна територия. Кого би жертвал Путин при подобна „конфигурация“ в покера – евентуално вече „празните“ за него „ръце“от сорта на В. Златев и М. Събев – или „тройката-терца“ на българския премиер Б. Борисов? По тая „тънка“ тема разговаряме с единствения жив пряк наследник от мъжки пол на родения през 1861г. генерал и управленец от“Цар Фердинандово“ време Рачо Петров – инж. Рачо Петров. Извадил мал шанса да се роди броени дни след преломния 9-ти септември 1944-та, зам.-министър на промишлеността от май 1992-а до април 1995 година.

 

Г-н Петров, на чия страна залагате в момента – на ония, които подозират театрален камуфлаж в кръстосването на шпагите „Златев-Борисов“, или на вярващите на държавата да защити върховенството на закона?

 

– Най-напред следва да се зададе един генерален въпрос – никъде в Европа цената на дизела не е на такова ниво, на което е в България. И аз питам: Това работа на Бойко Борисов ли е, или на Златев? Ако беше работа на Бойко Борисов – и е, както виждате – няма проблем. Горивата „бензин“ и „дизел“ са практически с една и съща цена. Което по същество е невярно и некоректно…

 

Да, и затова премиерът, и екипът му реагира – какво съмнително, за някаква двойна игра би могло да има в това?

 

– Ако Бойко настина искаше да отреже „конците“ на г-н Златев, не трябваше да позволи купуването на дизела на толкова висока цена – както се твърди, на тази, на която се продава в бензиностанциите на „ЛУКойл“.

 

И да осигури алтернативна покупка на горивото от кого?

 

– От всяка друга бензиностанция в България. Всеки един от доставчиците – различен от бургаския „Нефтохим „, би могъл да го осигури – от рафинериите в Солун, или Констанца…

 

Които обаче, също като бургаската са собственост на руския „ЛУКойл“. Нима искате да кажете, че само нашата рафинерия си продава така скъпо стоката, „цакайки“ собствените си сънародници?

 

– Да. В Гърция например няма такава цена като у нас. Макар че производителят – както отбелязахте, и в Солун и в Констанца, и в Бургас е един и същ – руският „ЛУКойл“. Освен това, всеки един, който говори за алтернативните на Нефтохима доставчици в България – дали са двеста, триста, или четиристотин – е наясно, че те нямат откъде да купят гориво от другаде – само от близките рафинерии на „ЛУКойл“…

 

Ама казвате, че от съседните ни в гръцко и румънско е по-евтино и българите ще сме по-на далавера, ако не купуваме от бургаското гориво на същия „руски“ човек – Златев?

 

– По всяка вероятност да. Ако обаче българската държава не беше тази, която не „интервенираше“ да ги има точно тия цени у нас на дизела и бензина. Защото ако дизеловата цена на горивото беше измислена от г-н Златев, и държавата се чувстваше „притисната“ – както министър Трайков каза, че има нещо, което „не е съвсем чисто“, а от „ЛУКойл“ го контрираха, че „не разбирал от цените“ – това щеше да е моментално решено от г-н Бойко Борисов. И той щеше да си събере още няколко „червени точки“ – като намали цената на дизела спрямо бензина – както е навсякъде в Европа…   

 

Е – как да го направи – силово не става, нали сме в условията на уж пазарна икономика?

 

– Ами, значи това в България не е пазарна икономика. Тази икономика е държавна икономика, харесвана на г-н Бойко Борисов и компания. И няма нищо общо с реалностите в случая. Тъй като дизеловото гориво по обем – добивано от нефта, е най-голямата съставка – извън мазут, тежки отпадъци и прочие – и той не може да бъде на равна цена с бензина. Просто защото при екстракцията на горивата бензинът е значително по-малко от дизела и няма никакво основание – икономическо, финансово, пазарно – да е по-скъп.

 

Окей, но тогава възниква въпросът по каква причина споменатите досега алтернативни на Нефтохим конкуренти, доставящи ни горива от Солун и Констанца, не успяват да свалят цените за българските потребители до нивата, на които пазаруват европейските им събратя от ЕС? И тъй наречените „конкуренти“ на Златев у нас на практика търгуват горе-долу като него, защо?

 

– Защото – пак „на практика“, държавата ги е задължила…

 

Как така?

 


 

Следва

 

 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.