Голяма тъпотия е цялата тая работа със супермаркетите

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
0

Владимир Каролев Представете си, че имате супермаркет или малък квартален магазин, в който 80% от продуктите са вносни, 20% са местни. На вас ви е абсолютно все тая кой е производител, стига клиентите да купуват повече и съответно да правите повече оборот и пари. Държавата ви налага закон да изравните пропорцията вносни/местни продукти на 50/50.

Това означава, че трябва да махнете 30% от предпочитаните от клиентите вносни продукти и да ги замените с 30% повече местно производство. Но клиентите ви не го искат това местното, а и нямате гаранция, че пъзелът на специфични продукти ще е един и същ и при конкурента ви. Тоест, трябва да накарате вашите клиенти да купят повече местно производство като му свалите цената и си намалите приходите, т.е. да го пробутате, щото е евтиния. Другият вариант е да държите на запас местни продукти на ниски цени, които някой я купи, я не, само и само да може да си заредите вносните, които клиентите търсят (много ще се развалят и ще ги изхвърляте). И при двата варианта вие губите пари – или продавате на безценица, или поддържате излишна стока на склад. Тази загуба трябва да я компенсирате, което ще ви накара да увеличите цените на всички продукти, които клиентите реално търсят. Крайният резултат на начинанието е непазарна субсидия, плащана от крайния клиент за българските производители. Тъй като това е непазарна субсидия, тя влиза директно в джоба на производителя, без той да се мъчи да си подобрява продуктите (които така или иначе не се купуват) или да си оптимизира производството – и двете го правят неконкурентен на външните пазари. Сега разбрахте ли колко голяма тъпотия е цялата тая работа със супермаркетите и как пак ще се взимат пари от крайните клиенти и ще се наливат в сметките на големите фирми 🙂 Ще оставя на други хора да обсъдят чия точно собственост са тези местни големи фирми 🙂

 

 

 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.