Форумът

Икономика

Yeay променя маркетинговите стратегии

Yeay променя маркетинговите стратегииКак младежи могат да продават на младежи? В днешното технологично общество няма по-лесен отговор на този и подобни нему въпроси - чрез съответното приложение, но не какво и да е, а смесица между eBay, Snapchat и YouTube. А тук има, поне за сега, само един отговор - Yeay.

Приложението е създадено от креативно мислеща берлинчанка и обединява всичко това в едно. Ако решите да си купите тениска например, то ще видите видеоклипове на танцуващи продавачи, които да ви предлагат такава в розово. Като майка на три деца, Мелани Мор се убедила, че стратегиите за продажба, прилагани от възрастните, не винаги са за препоръчване. „Мисля, че е много хубаво да можеш да си купиш някоя тениска, гледайки подобно чудесно видео", казва основателката на платформата. Там може да откриете всичко - от дрехи втора ръка, до собствени продукти. Идеята дошла на Мелани Мор, след като се замислила, защо да не продаваш нещо, разказвайки при това някоя история. Така, преди година се появило приложението Yeay.

 

„Разбира се, днес от подобно нещо се интересуват децата или тинейджърите, тъй като навсякъде са с мобилните си телефони. Общуват непрекъснато през Snapchat, публикуват видео и снимки в Instagram. Това ме подтикна да си представя, че шопингът може да изглежда и по този начин", продължава тя.


Като майка Мелами знае, че понякога може да се продава и по детскиПодобно на едно 15-годишно момче, което се е нарекло с прякора Prince of Fashion, чието рекламно видео на суитчър е насочено основно към потребители между 15 и 24 години. А как функционира приложението ли? Всеки потребител може да заснеме рекламно видео, да избере музика, да сложи няколко онлайн стикера и - готово. Приложението вече предизвиква интерес не само сред частните потребители, но и сред едри и дребни търговци. Все повече хора представят чрез видео това, което искат да продадат, а Yeay е достъпно за сваляне в над 160 страни по света. Основната му аудитория обаче си остават децата и младежите от 14 години нагоре.

 

„Изненадана съм от предприемаческия дух на тези младежи. На платформата вече имаме създадени своеобразни марки", не скрива задоволството си Мелани. Услугата се финансира от инвеститори, които преди тя да реализира идеята си е убедила, че си заслужава да вложат пари в подобно начинание. Потребители и компании не е необходимо да заплащат никакви такси, самото приложение също е безплатно.

 

Мартин Иванов

по материали на „Дойче Веле"

Снимки: „Дойче Веле"