Който привлече големите брандове в индустриалното (аутомотив) производство започва да задържа населението около и малко над нулата. И върху тях лека полека да надгражда с IT, създаващи R&D и интелектуална собственост на място. Който беше прекалено малък (прибалтийците) или се разсейва приятно (България) се обезлюдява.
А за който се обезлюди прекалено много, става параграф 22 и без връщане назад – нямаш работници, за да привлечеш големи имена, а като не ги привлечеш и малкото ти работници продължават да изтичат. Както и миналата седмица писах, сглобяващите фарове родители ще останат в България на относително добри заплати, но децата им ще се преместят там, където същите фарове се монтират върху новия модел Порше Кайен. В ИТ индустрията е горе-долу същото, макар с една идея по-ярка светлина в края на тунела, заради предприемаческите възможности и дистанционната работа.