Пловдив ще изгуби 20 милиона лева приходи годишно

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
0

Пловдив ще изгуби 20 милиона лева приходи годишноМежду 5 и 10 милиона евро влизат в Пловдив при домакинство на световни и европейски състезания по гребане, показват изчисленията. От 2011 г. вече сме провели 10 подобни форума, съобщи Георги Титюков, заместник-кмет „Спорт, младежки дейности и социална политика“ по време на днешната пресконференция във връзка със Световното първенство по гребане за мъже и жени до 23 години.

В спортната надпревара, която ще се проведе на Гребната база в Града под тепетата от 19 до 23 юли, се очаква да се включат над 1200 състезатели от 50 страни. Интересът към това най-голямо състезание за годината е огромен, коментира Иван Попов, председател на организационния комитет /ОК/ на Световното първенство по гребане.

Заетостта на легловата база в пловдивските хотели се покачва с 40 процента в месеца на първенството, изнесе още икономически данни Даниел Христов, генерален секретар на ОК. Постижение, сравнимо само с най-добрите години на Пловдивския международен панаир. Финансовите ползи са безспорни, особено за бизнеса, свързан с хотели, ресторанти, таксиметров и автобусен транспорт, както и магазините. Икономическият ефект в крайна сметка се усеща от всички граждани. Това са свежи пари, които влизат в икономиката на Пловдив, подчерта Христов. И добави, че при юношеските и младежките международни състезания има и допълнителна принадена стойност – „семейство и приятели“, които надали иначе биха посетили града и България.

За съжаление през 2026 г. е последното състезание от такъв ранг на Гребната база, включено в календара на Международната федерация по гребане (World Rowing), отговори на журналистически въпрос за бъдещите планове г-н Попов. Перспективите са Пловдив да изгуби домакинството на подобен род спортни форуми, поради новите изисквания за провеждането им, които включват дублиращо водно огледало. Това означава, че реално Пловдив ще губи около 20 милиона лева на годишна база.

А и международна популярност. По време на състезанията пристигат много акредитирани журналисти, посочи и друг изключително важен позитив заместник-кметът Титюков. Медии от цял свят отразяват тези състезания и правят безплатна реклама на Пловдив и България. Трудно е да се измери тази реклама само със финансови средства, ако тръгне да се изчислява – сумата ще бъде много сериозна, посочи още г-н Титюков. Той даде конкретен пример с вестник „Ню Йорк Таймс“, третият по популярност всекидневник в САЩ, разпространяван и в други страни, който преди години публикува на цели 2 страници статия със заглавие „Пловдив се завърна“. Чрез отразяването на състезанията в международната преса Пловдив и страната стават световно разпознаваеми, което не може да се измери само с пари.

Заместник-кметът припомни, че коментираното водно огледало е част от проект „Екопарк Марица“. Същността на проекта е залесяването на 656 дка нова гора, създаване на 37 дка езеро със 16 острова за гнездене на редки и защитени видове птици. Самото водно огледало е с площ 105 дка – идеята е да се ползва и от широката общественост за водни спортове, както и за 20-тина водни атракции /сегашният Гребен канал не предлага тази възможност/. Имаме избран изпълнител на проектното предложение още през далечната 2012 г., а от 2019 г. датират преговорите на Община Пловдив за закупуването на 14.5 дка частен имот в границите на проекта, притежание на английски инвестиционен фонд. Досега няма развитие по въпроса, коментира заместник-кметът.

„Екопарк Марица“ е добър за Пловдив проект и в него има много добавена стойност, ще помогне за развитието на града, но в крайна сметка бъдещето ще покаже дали ще се реализира, изрази лично мнение г-н Титюков. Този нов обект, с водно огледало и огромна зелена площ ще е за широко обществено ползване – от пловдивчани и гостите на града. И е първият нов градски парк, заплануван в такъв голям мащаб, на територията на България.

 

 

 

 

 

 

 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.