Нямам търпение служебните некадърници да си тръгнат и да се формира редовно правителство! Каквото и да е – само не това чудо, което ни застигна! На пръсти се броят министерствата, където не се сътвориха безобразни бели!
Онзи ден служебният министър Комитова взе, че уволни директора на АПИ Апостол Минчев. Същият, който самата тя назначи на 27 май 2021 г., изчегъртвайки стария.
Уволнен е и члена на управителния съвет Ивайло Денчев, пак назначен от нея, а третият член – Веселин Пейков – не е уволнен, защото е в отпуск. Причината за уволненията е, че… били разпоредили ВСИЧКИ пътни проекти да бъдат спрени до второ нареждане. А това не било съответствало на политиката на МРРБ. Тоест блокирани остават не само строежите на четирите моста на АМ „Хемус“, които вече бяха спрени, а всички ремонти в цялата страна. „Уау“, нали?
Всъщност няма нищо скандално, а е естествен завършек на „чегъртането“. Причината е много проста – бившият директор на Автомагистрали ЕАД заведе дело в съда, за да си търси правата и Комитова не успя да го смени. Тя се опита да направи шикан като си оттегли заповедта и я внесе отново в същия вид като нова, но номера не мина пред съда. Това я вбеси и затова тя си отмъсти като блокира сметките на дружеството. Само, че проектите на това дружество се извършват съвместно с АПИ и това доведе до финансово сътресение в целия сектор, а не само там, където Комитова се целеше (да се спре строежа на АМ „Хемус“ за назидание на бившите управляващи). Така бавно, но сигурно АПИ също изпадна в невъзможност да извършва редовните си месечни плащания към доставчици на услуги и суровини, а това постепенно блокира дейността им. Резултатът е, че след първоначалното блокиране на строежа на четирите моста на автомагистрала „Хемус“, сега и почти всички останали проекти са с блокирани плащания в разгара на строителния сезон. Това впрочем е напълно безпрецедентно! Просто новият шеф на агенцията може и да е „правилния човек“, но и той не е факир – няма как да накара частни фирми да работят без пари.
Искате ли да узнаете обаче истинската причина? Тъй де, можеха просто да отблокират сметките и нещата да се оправят. Ремонтите щяха да продължат навсякъде без проблем. Истинската причина е, че управителния съвет на АПИ наскоро е препотвърдил избора на изпълнител на проекта за тунел под „Шипка“. Обществената поръчка вече беше минала и беше спечелил ДЗЗД „Консорциум ПСВТ“ хем с по-ниска цена, хем с по-високо оценено техническо задание. Това обаче не се хареса на Комитова, която искаше втората оферта да спечели – тази на Трейс и Алве Консулт. Новият управителен съвет на АПИ обаче бил неблагоразумен и отново препотвърдил по-добрата оферта. Ах вие, калпазани такива! УВОЛНЕНИ СТЕ!
Виновна разбира се няма да е Комитова, която е блокирала сметките. Нееее, няма как! Виновен е този, който не е успял да бъде факир. Вече не е „наш човек“, а стана лош, цитирам, „саботьор“. И ще го разпънат на кръст само и само да не излезне служебното правителство виновно. Нищо чудно да кажат, че назначения от тях Апостол Минчев е „гербераст“ – знае ли човек?
Честито на всички хиляди работници в цялата страна, които няма да си получат заплатите!
Честито и на следващите управляващи, които ще трябва да оправят създадения бъркоч!
Честито и на българските данъкоплатци, които ще платят неустойките, след като фирмите осъдят държавата след година-две-три!
Ако от цялата работа останем и с провален проект за тунел под „Шипка“, направо честито на всички!
П.П. Междувременно преди няколко дни успяха да отворят новата отсечка на АМ „Тракия“. Ремонтът на печално известната „Станишева отсечка“ започна на 4 октомври 2020 г. Първите няколко месеца всичко вървеше по план и трябваше да е готово през месец юни, за да поеме трафика от летния сезон.
Но не и според служебното правителство, което застъпи на 12 май 2021 г. След чегъртането в АПИ изненадите не закъсняха.
На 21 юни 2021 г. стана ясно, че ремонтът вместо да е вече приключил, ще се забави с цял месец. Виновник първоначално се оказа природата – времето било лошо. После се сетиха, плеснаха се по челото и решиха да кажат, че са открили някакви нередности и затова. Така виновни за задръстванията по обходните маршрути станаха предишните управляващи – ура. Как не се сетиха от самото начало? Пропуск Апостоле, пропуск!
Изчакаха изборите да минат и на 15 юли 2021 г. триумфално отвориха магистралата. Така де – Бойко Борисов и да се тупа у гърдите, че я е ремонтирал, вече е късно. И вече се пътува свободно към морето. Ура!
На 19 юли 2021 г. обаче някакво НПО излезе с бомбастична новина – направили проверка и открили, че маркировката не била достатъчно светлоотразителна. Ух, как така? Спокойно – виновно естествено било не настоящото, а предното управление. Сигурно защото контролът за това каква маркировка ще се положи и дали е достатъчно светлоотразителна е направен още миналата година, а не сега. Всъщност кога се слага маркировката – в началото или в края на ремонта? Все тая. Виновен е който трябва. Не и Комитова!