Трима от консорциум, спечелил търга за модернизацията на отсечката Пловдив – Бургас, както и на бивш директор на Национална компания Железопътна инфраструктура, вероятно Красимир Папукчийски.
Една от причините българските железници да са по-зле и от танзанийските (където пътуването е удоволствие) са именно бавните ремонти. През година ни се съобщава „новината“, че още малко и ще пътуваме от София до Бургас за 3 часа. Нещо като тате каза, че ще ми купи колело, ама друг път. Влаковете се движат като костенурки по участъците между Стара Загора и Димитровград, както и около Елин Пелин. И това е заради манипулирани конкурси и корупция като цяло.
Обичам да пътувам с влак и често го правя даже по разнебитената ни жп мрежа. Предимствата са ясни. Недостатъците са огромни, най-вече честотата, чистотата и времето за пътуване.
И ще стават все повече. От началото на годината стотици служители на БДЖ Товарни превози са помолени да напуснат дружеството, заради лошото му финансово състояние. Дали си съсипваме жп мрежата, за да се даде предимство на автобусите или просто от немарливост и корупция? А сигурно и двете?