Колко са важни стратегически инвеститори като Фолксваген

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
0

Владимир КаролевГерманската икономика се свива с 0.1%, тази на Еврозоната расте с едва 0.2%. В Германия падат индустриалните поръчки, автомобилната индустрия има огромни проблеми с износа за Азия. На пръв поглед това идва от споровете между САЩ и Китай, но реално немският износ за Пекин не минава през Вашингтон – по-скоро в китайската икономика се джуркат други проблеми, замаскирани през годините към още по-заджурканата китайска статистика.

В Германия потреблението и сектора на услугите са добре, но пък от там големи иновации и растеж трудно можем да очакваме (обикновено новите гуугъли се пръкват зад океана). Тези проблеми ще дадат на „късо“ по цялата верига от доставки на индустриални и авто компоненти, част от които е и България. Именно така се разбира и колко са важни стратегически инвеститори като Фолксваген, които биха произвеждали краен продукт у нас, а не са просто част от веригата. Част, която лесно може да бъде елиминирана, съкратена или преструктурирана. Борисов е прав, че през последните 10 години имаше големи инвестиции в индустрията. Но ако не привлечем големи заводи на компании като Фолксваген, Хюндай или нещо подобно, ще видим на практика защо инвестициите в ламаринени халета създаващи авточасти не са задължително по устойчиви от инвестициите в молове, офис и жилищни сгради. При идваща рецесия или стагнация в Западна Европа, ако бях в правителството щях да мятам килимчето и да сервирам даже турски локум и баклава на юнаците от Фолксваген 😀

 

 

 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.