Скъпите метали са най-високата бариера пред електромобилността

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
0
160

Скъпите метали са най-високата бариера пред електромобилносттаПрез последното десетилетие литиево-йонните батерии отчетоха огромен спад в цените – от около $1200/kWh през 2010 г. до $137/kWh през 2020 г. Смята се, че за да бъдат напълно конкурентни на автомобилите с ДВГ, батериите на елктромобилите трябва да паднат под $100/kWh.

За съжаление това изглежда малко вероятно да стане скоро и основната причина е експлозивният ръст на цените на металите от последната година. Литий, кобалт, никел, алуминий и мед – всички критични метали за електромобилността – отчетоха около 100% ръст в цените от март, 2020 г. до днес. Краят на този ръст не само, че не се вижда, а точно обратното. Според много анализатори той ще продължи дълго време, а огромното търсене в комбинация с физическата и социална невъзможност бързо да се разработят нови находища тепърва ще създава гигантски дефицити.

Лития отчете около 100% ръст в цените от март, 2020 г. до днес

Забележете, че тук говорим за еквивалента на резервоар за $50 при конвенционалните автомобили, който днес носи 30% от цената на среден електромобил. Освен това нуждите от метали съвсем не се изчерпват само с батериите – всичките ВЕИ, електропреносна, разпределителна и зарядна инфраструктура, които трябва да осигурят „горивото“ за тях, поглъщат даже по-големи количества от същите метали.

Убеден съм, че 2021 г. ще бъде първата, в която батериите всъщност ще поскъпнат – мечтите ще се сблъскат с реалността. Но на кого му пука – нали правителствата дават всякакви преференции и плащат субсидии, а вярващите са готови да подкрепят кумирите си докрай?

 

БЛОГЪТ НА DENKSTATT

 

 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.