Търговската война продължава да ескалира

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
0

Даниел ВасилевЕвропейският съюз наложи мита от 25% върху определени стоки щатски внос на стойност 22 млрд. евро в отговор на щатските мита върху алуминия и стоманата. Бърбънът е пощаден – важна новина за някои, определено за някои в Ирландия, Италия, Испания и Франция, които иначе де факто нямаше да могат да изнасят в САЩ.

Две неща:

Ценовият растеж на стоките и услугите, които купуваме като потребители, няма да се ограничи до обмитените категории.

Конюнктурата на производството в ЕС, която и без това е в низходяща тенденция от години, ще продължи да се влошава. И докато прекият стокообмен на България със САЩ е малък (2,3% от износа ни и под 1% от вноса ни), то основните ни търговско партньори – останалите страни от ЕС, ще понесат удар от американските мита (и допълнителен от собствените си). Mercedes обяви, че ще спре доставките на пи-евтините модели до щатския пазар; във Великобритания Jaguar Land Rover паузира износа към САЩ изобщо. Какво мислите ще се случи с българските компании от аутомотив сектора, които доставят до Mercedes и Jaguar Land Rover и с поръчките им? Ще спаднат. Според мен този удар върху нашите европейски контрагенти ще се отрази много повече върху българската икономика като „вторичен шок“, отколкото новите мита върху прекия ни стокообмен със САЩ, като трябва да се има предвид, че пряко към Америка работят около 11-12 хил. души у нас. Аутомотив секторът е само пример, но не е единственият.

Повече за случващото се на търговския фронт и отраженията му върху нас – в интервюто ми за „Лице в лице“ с Цветанка Ризова.

 

 

 

 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.