Винаги съм твърдял, че най-важните неща в един бизнес са качествения продукт и качественото обслужване. Наскоро ми се наложи да ползвам поддръжката на две огромни компании – Apple Inc. и Etsy. Разлика като от земята до небето.
До Apple опрях заради лично моя грешка при покупка на продукт от Apple Store на стойност 6$. На имейла ми отговори едно много възпитано девойче, което надълго и на широко ми обясни какво да направя (не беше копи/пейст) и завърши писмото си с молбата задължително да я уведомя дали е успяла да ми реши проблема. Наложи се да разменим по-още едно писмо докато се получат нещата, но проблемът беше решен. Един ден след това получих писмо от друг отдел на Apple с което ме приканваха да дам оценката си за колежката им която е решавала проблема ми. Дори аз бях потресен, сигурен съм, че решаването на проблема ми отне поне 10 пъти повече средства отколкото покупката която бях направил.
Противоположният случай – продавач в etsy.com ме завлича с 450$. След като съм пропуснал официалния срок в който мога да поискам да ми се върнат парите, аз губя всякакъв шанс да подам оплакване. Наложи ми се да използвам общата контактна форма за да опиша проблема си. Получих автоматичен отговор, че екипа им е прекалено зает, но ще ми отговорят. За 1 седмица им писах 3 пъти и това е единствения отговор който получавам. В същото време на мейла ми ежедневно пристигат по поне 3 спам съобщения от тях. Затова и вкъщи имам поне 10 устройства на Apple, а от измекяри като etsy.com ще се въздържа да пазарувам в бъдеще. Когато правите бизнес винаги имайте на предвид, че клиентът е най-важното нещо и обгрижването му далеч не свършва с покупката на съответния продукт или услуга!
Иво Джоков – създател на Мегалан и собственик на Ozone.bg