Монополът си отива. Не съвсем, не съвсем…

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
0

Как разбират конкуренцията във Виваком

Двайсетина години след като официално приехме пазарната икономика и присъщата й конкурентност като основен регулатор на пазара, и десетина години след като продадохме (подарихме) БТК по волята на царския министър Николайчо Василев, май сме на път да видим как монополът на фиксираните телефонни услуги си тръгва. Услугата „домашен телефон“ вече се предлага от няколко оператора, каквито са и европейските изисквания. Връщане назад няма да има, показва и справка с европейското законодателство. Но типично по български, въпреки че не са българи, шефовете на новата компания „Виваком“ не искат да разберат това. След като има в пъти по-добри ценови оферти от други оператори, те са измислили свой начин да запазят клиентите си. Да не си помислите, че става дума за сваляне на цените на така наречената „месечна такса“?!! 
Това винаги ми е било трудно да го разбера – плащаш нещо по принцип, без срещу него да си получил нищо. Абонаментната такса е анахронизъм, който само в България може да съществува по този начин и да прави от потребителите на практика крепостни селяни. Не ми е ясно за какво давам по 14 лева месечно (една от най-ниските действащи такси) за правото да имам домашен телефон и 50 безплатни минути. След като същите неща мога да ги имам за 4.90 лева. Опитвайки се да схвана идеята на тая загадка, отидох в един от офисите на „Вивател“ и поисках сертификат за смяна на оператора. Изведнъж любезните момчета и момичета от бизнес центъра получиха „просветление“, че не съм нов клиент, а „отказващ“ се клиент. И това промени всичко. Да рекоха – могат да ми издадат сертификат, но просто днес за лош мой късмет човекът, който прави това, отсъства. Отидох в друг офис. Там пък имали проблем с връзката с центъра и също, точно днес?!, се оказа, че не могат да ми дадат заветния сертификат.
Не потретих в опитите си на потребител, защото имах усещането, че и третият път легендата ще е подобна. Нещо като „комедия дел арте“, но без изкуството. Или като трагедията на един управляващ екип, който си мисли, че със отлагането на проблема ,той ще се реши. Уважаеми госпожи и господа, ако аз мога да си купя хляб за 50 стотинки от друго място, след като при вас ми го продавате същия хляб за 1.50 лева, естествено е какво ще предпочета. Ако упорствате, ще сезирам Комисията за защита на конкуренцията, Министерството на транспорта и съобщенията и ако е необходимо и комисарят по съобщения в Брюксел. Но от вашите услуги ще се откажа. И вместо да инструктирате подчинените си да отпращат търсещите промяна на оператора си – вземете се в ръце и прегледайте ценовата си политика! Иначе сте загубени в пазарните условия и конкурентната среда, която надявам се най-после ще се появи и у нас. И уволнете човека, дал ви идеята да връщате клиенти, които искат по-ниски сметки и да ги разтакавате.
Моля, настоящето да се счита за сезиране на Комисията за защита на конкуренцията и съответните звена в Министерството на транспорта и съобщенията, а и вездесъщата КРС – КОМИСИЯТА ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА СЪОБЩЕНИЯТА. Ако тя гледа с широко затворени очи картелирането на BG-телекомуникационния пазар – от Брюксел, едва ли!!!


Уточнение на „Форумът“: Това послание на нашия форумец изпратихме до всички споменати от него институции. А пък дали те ще вземат да се сетят за функциите си, и доколко ги боли проблема (с който масово се борят балъците у нас) – предстои да видим.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.