Иновативните технологии все повече стават част и от средствата за комуникация, особено преди и по време на избори. Въпреки че е сезон на отпуски, в Германия се подготвят за предстоящите избори за Бундестаг на 22 септември. От Google стартираха специална платформа, посветена на изборите в Германия, която представя отделните кандидати, избирателните нагласи и дава възможност на потребителите да се включат в дискусии по различни актуални теми като #afd (Алтернативи за Германия) , #Deutschland, #Internet, #NSA #PRISM и други.
Потребителите имат директен достъп и до каналите на основните политически сили във YouTube, където могат да се запознаят с последните новини и предизборните подкастове на всяка отделна партия. „Искахме да предложим едно място за среща в дигиталното пространство, където хората могат не само да се информират за всичко, но и да участват в дискусии за програмите и политиците на различните партии“, заяви Ралф Бренер, говорител на Google, цитиран от електронното издание на „Ди Цайт“. От компанията работят в тясна връзка с платформата politik-digital.de, която се грижат за предоставянето на актуални графики и видеа.
Потребителите също така могат да видят кои са най-обсъжданите в момента теми, вълнуващи гражданското общество. Блогърът Тило Юнг интервюира политици и експерти по актуални теми, като скоро се очаква да се появи и интервю с основния съперник на Ангела Меркел за канцлерския пост – социалдемократът Пер Щайнбрюк.
От Google вече предложиха подобни платформи за изборите във Франция, Италия и САЩ. В Германия дори все повече се налага измерването на популярността на дадена партия или политик не само чрез традиционните социологически проучвания, но и по това колко харесвания имат страниците им в социалните мрежи, като Twitter и Facebook, и какъв е процентът на положителни и негативни коментари за тях. Тъй че дойде ли време за избори, градусите се покачват не само навън, но и в онлайн пространството, което предлага най-разнообразни и гъвкави форми на диалог и комуникация.