Сара Иленбергер излиза извън рамките на класическия дизайн, съчетавайки фотография, графика и изкуство
Закуска от хартия, грозд от стъклени перли, човешки мозък от вълна, месо от плодове или глава от храни. Всички тези необичайни творения са дело на германската дизайнерка Сара Иленбергер, която обича да експериментира с необичайното, или да претворява в изкуство причудливи форми. Всичко в нейния свят едновременно я вдъхновява и и служи като материал с който да претвори на дело идеите си.
Така седмичния пазар в близост до берлинското и ателие автоматично се превръща в част от нейната работа. „Обичам всичко, но плодовете и зеленчуците отдавна ми харесват заради своето многообразие, силата на цветовете им, а и човек винаги може да се изненада от това, какво може да се получи от тях“, казва Сара.
В своята работа тя излиза извън рамките на класическия карвинг дизайн, съчетавайки фотография, графика и изкуство. Илюстрира реклами, заглавни страници на списания или просто създава свободно изкуство. Човек може да я определи като 3D дизайнер, обичащ аналоговата работа. Израснала е в Мюнхен. Майка и е била дизайнер на бижута. „Страстта ми към работата с храни датира от моето детство, тъй като съм част от поколението израснало с малко телевизия и отдалечено от непознатия дигитален свят“, разказва тя. Това и позволило да има достатъчно пространство и време за да изработва най-различни неща с ръцете си.
„Моята площадка за експерименти бе складът с храни в ресторанта на баща ми, и оттам е връзката ми с храните“, признава Сара. След като завършила графичен дизайн в Лондон, основала с приятел от Мюнхен своя марка бижута. Бързо показва, че с креативността си може да преминава всякакви граници. Започнала да кандидатства със своите 3D графики за различни издания. Това и донесло голям успех, а скоро нейни заглавни страници започнали да се появяват по издания от цял свят.
„Интересувам се повече от това, което човек прави с ръцете си защото тогава влага част от собствената си енергия, отколкото от перфектно изглеждащото двуизмерно пространство на компютъра“, споделя дизайнерката. Стилът и функционира и върху големи пространства. Често тя аранжира витрините на германските магазини на френската луксозна марка рмес. Сара Иленбергер обича предизвикателствата, а работата и трябва да изглежда добре от всички страни. За някои от големите си проекти работи в партньорство с художници и занаятчии.
„Кариерата ми започна през една дизайнерска агенция, която напуснах след само три седмици. Трябваше да правя дизайна на едно специализирано списание за опера, но шефовете не одобриха идеите ми, и си тръгнах“, разказва още тя. Все пак взела и нещо положително, тъй като шефът на агенцията и казал, че нейната чанта прилича по-скоро на куфар с фокуси отколкото на класическа дизайнерска чанта. И се оказал прав защото кариерата на Сара Иленбергер тръгнала нагоре, а тя се превърнала в една от най-успешните дизайнерки и илюстратори в Европа, чийто неподражаем стил на работа печели все повече почитатели.
По материали на „Дойче Веле“
Снимки: „Дойче Веле“