56 процента от германците били недоволни от състоянието на техните влакове, обслужването и недостатъчно любезното отношение на персонала. Това показват резултатите от актуално изследване на транспортен клуб Германия. Това ме провокира да споделя и собственото си мнение основано на това че съм пътувал и у нас и в Германия с влак. Та къде сме ние и ако германците са недоволни, какво да кажем ние, като скоро можем да останем и без мизерните ни влакове. Защо не дойдат да попътуват тук. Тук няма нито лукс,нито обслужване по влаковете. В тамошните тренове от високия клас на определено време минава изискано облечен стюард и вежливо предлага на пътниците кафе и други напитки. Е цената от 2,50 евро за чаша шварц е малко висока за българските разбирания, но и в някогашните вагон-ресторанти , спомням си ги едни такива зеленикави с отблъскващ вид кафето струваше като в курорта Албена и беше със съмнително качество. Да не говорим за климатиците. По нашенските жп маршрути такъв лукс е рядък дар. Е, в Германия напоследък се оплакаха и от това, че през лятото климатиците по техните нещо били отказали, но това е дребен детайл от пейзажа.
Винаги може да се обясни със глобалното затопляне и покачването на средните температури с градус-два. Във вагоните ни пътниците или могат да пукнат от жега, или да замръзнат от студ- средно положение няма. Тук или пътуваш на отворен прозорец, или той въобще не може да се отвори. Ако до сега някой германец попаднал случайно по нашите железници не се е сащисал и помислил дали не се намира нейде из Индия, то обслужването по гарите ни ще го сащиса окончателно. Няма автомати за билети, а ако влака е закъснял ще си отвиси на перона дори и без да разбере за това, защото нито знае български, нито на пероните има някаква информация за пристигащите влакове. Едва ли както в родината му ще се появят притеснени служители, които да се извинят за закъснението и да го помолят да си презавери билета. И на „бонус“ по-бърз влак за сметка на БДЖ няма как да се нарадва, защото нашенските тренове се движат като костенурки. В Германия очакват влаковете от новото поколение ICEx да решат проблемите им с недостига, докато в България железниците са пред закриване с морално и материално остарял парк. Та докато германците са недоволни, ние скоро може да се върнем към миналото, когато каруците бяха основно средство на превоз.