Примерът е уникален случай, но средната продължителност на живота на една конвенционална кола според статистиката е 28 години. И смяната на двигател не е особено често срещана.
Нека сега да направим сравнението на графиката малко по-адекватно:
Тя показва, че един електромобил изисква 7-8 ПЪТИ повече критични суровини (основно метали) от конвенционален с двигател с вътрешно горене.
За 28 години обаче един електромобил ще трябва поне 3-4 пъти да смени батерията си, а точно там е голямата концентрация на метали, които правят разликата. Това значи, че ако искаме да направим сравнението адекватно трябва да умножим количествата за електромобил на графиката поне по 3, тоест разликата в нуждата от метали става от 20 до 30 ПЪТИ – малко по-голямата от показаната.
А даже не коментираме нуждата от метали за изграждане на преносна, разпределителна и зарядна инфраструктура – главно мед и алуминий…