Първата истинска дискаунтер верига в България? Крайно време беше

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
0

С истински щурм и откриване на шест магазина в страната у нас стъпва първата истинска верига, която търгува със стоки с ниски цени, но не за сметка на качеството. Става дума за немската верига „Плюс“, която от 8 октомври официално ще открие магазините си в Перник, Горна Оряховица, Харманли, Силистра и два в Севлиево. Дано с това нещо се промени в положителна посока в България, която, както е известно е най-бедната страна в Европейския съюз откъм доходи на населението, но съвсем не е с най-ниските цени на основни стоки.
У нас на пазара на дребно нещата се развиват в две посоки. Първата е налагането на еднакви цени в повечето магазини в страната. Това се прави от сенчести структури ,за които всички знаем или се досещаме с едно изключение – съответните контролни и правоохранителни органи.   От години е публична тайна, че яки момчета с черни джипове „изкупуват“ селскостопанска продукция на изключително ниски цени, но тъй като са монополисти и никой не смее да работи конкурентно срещу тях, производителите просто нямат шанс. Поради това да кажем дини, купени по15-20 стотинки, се предлагат на пазара по 60-70 стотинки за килограм навсякъде, без изключение. Същата хватка се прави с ябълките, крушите и другите плодове и зеленчуци.Така едни правят сериозни печалби на гърба на обикновения български потребител, а производителите трябва да оцеляват, както могат. Втората посока на ограбването на българските потребители е с вноса – внася се изключително евтина, но и с ниско качество стока. Големите хипермаркети например пускат 5-6 промоционални цени на стоки или с наближаващ срок на годност, или със слаба реализация, а при останалите поддържат високи стойности.
Всичко това има една цел – ограбване на и без това бедните български потребители. Да не говорим за цените на електричеството, на бензина и други подобни стоки, където съотношението между доходи и стойности е направо потресаващо в полза на търговците и вносителите. Дано този път немската верига понаучи българските и побългарените вече чуждестранни търговци на дребно, че не трябва да дерат по две кожи от нас, а да ни пускат и някое истинско намаление, и то на качествена стока. Има признаци, че това може и да стане, поне на този етап. Показват го и цените на веригата „Плюс“ от първия й каталог. Например бяло десертно грозде от Италия е с цена 1.19 лева за килограм. Как става така, че с транспорта и по-високите заплати там италианското грозде е 30-40% по-евтино от нашенското в магазините е загадка само за управляващите. Друга интересна цена е на земелките, които се приготвят в магазините на немската верига – те ще струват 9 стотинки бройката при над 19-22 стотинки по другите досегашни уж евтини вериги. Да завършим с кравето кисело мляко, 2%, което се предлага на цена от 29 стотинки.
Дано този път истинската конкуренция заработи в полза на потребителите. Макар че досега такова чудо не сме наблюдавали в последните двайсетина години, тъй като повечето от играчите на дребно намират начин да изравнят цените си и да печелят от това. Което на нормален език се нарича картелизиране на търговията. Но не и в България.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.