ББ и ЦЦ твърдят, че се борят с корупцията, и други сухоземни, пернати и водни животни. Нещо повече! Ежедневно по всички медии размахват юмруци и сипят закани.
Ушите ми се подуха и очите ми се премрежват от техните изяви.
Последните дни се опитват да ме убедят, че подслушването е единственият начин да се справят с корупцията по висшите етажи на властта.
Не им вярвам по няколко причини.
Първата причина е, че не може със социалистическо МВР да търсиш демократични и ефективни средства. МВР си остава една тоталитарна институция и основното и използване е да се правят „търгове“ на централно ниво. От което, естествено, се преместват едни пари от държавния бюджет в няколко джобчета. След като по полицаи на глава от населението сме водещи в класацията ми е интересно защо сме на последно място по резултати.
При това положение е естествено да се започне една сериозна и добре обмислена реформа в МВР. Да се децентрализира охранителната полиция и противопожарната служба. Тогава МВР ще се освободи от нехарактерни дейности, ще се сведе до наистина важните служби и ще може лесно да се контролира. Огромната чиновническа банда ще бъде сведена до поносими размери и при една добра профилактика ще се научи да краде с повишен риск и понижени постъпления. Съществува и институт по психология към МВР. Там работят специалисти по едни машинки, които отчитат кой лъже и от къде взима допълнително парици. Време е да си заслужат заплатите. Но ББ и ЦЦ не искат да правят нищо от горенаписаното.
Втората причина е, че нито единия, нито другия разбират нещо от оперативна работа и нямат читава агентура. Иначе агентура имат, но тя е малко странна. От една страна агентурата им е от ъндърграунда и се занимава предимно с рекет, измами, далавери, наркотици, контрабанда и прочие. От друга страна имат агенти в политическите кабинети на министерствата и агенциите. Те са, обикновено, на ниво зам. министър и бройкат кой кого оножда, колко водки на ден обръща и с какви приятели се събира. Което си е чиста проба политическа агентура. Явно семейните корени у двамата надделяват. Генетика! Нищо не може да се промени. Не може от тиквена семка да порасне брезичка. Всъщност, те и не искат да правят каквито и да е промени. Като политически воайори предпочитат да се подслушват един друг и да четат стенограмите в Народното събрание или в медиите. Също като млечното им братче Гоце. Някой може да ме обвини в расизъм, защото споменаването на Гоце се свързва с етнически проблеми, но искам да ви уверя, че този аспект не ме интересува. А от трета страна е, естествено, съветската страна.
Третата причина е, че те имат достатъчно сигнали и доказателства за корупцията във МВР, но не искат да си мръднат пръста, защото явно играят заедно с крадците. Хем блажат от контрабандата, хем от „търговете“ си осигуряват прилични бели парици за старини, ако доживеят до тях. Защо са им доказателствата, щом искат да подслушват? За тях е много по-голямо удоволствие да им текат лигите, подслушвайки се един-друг, отколкото да отидат до партньора си по корупция и да го белезнират. Кой реже клона, на който е седнал. При това клонът е толкова високо, че падането със сигурност е свързано с чупене на каската и това, което в нея.
Същото се отнася и за прокуратурата.
В доказателство за това ви запознавам с един сигнал, който е изпратен преди повече от 9 месеца в МВР и ВКП, но движение по този сигнал няма. Има движение единствено към подслушване.
ДО
ВЪРХОВНА
КАСАЦИОННА ПРОКУРАТУРА
НА Р БЪЛГАРИЯ
С И Г Н А Л
От Пламен Петров Василев ЕГН: xxxxxxxxxx – живущ в гр. София, ж-к “xxxxxxxxx”, бл. xx, вх. x, ет. x, ап. x; тел: 0886xxxxxx
Свеждам до Ваше знание обстоятелства и факти за правонарушения извършени от бившия директор на Специализирана административна дирекция “Финансово контролна дейност” – МВР (закрита месец декември
В нарушение на чл. 17, ал. 5, чл. 18, ал. 1, т. 4 от Закона за държавната финансова инспекция Директора на САД “ФКД” МВР-К. Ружков и ВНД Началник отдел в САД “ФКД” – Зоя Мангалска не са предприели последващи мерки за реализиране на отговорността на виновните длъжностни лица посочени в докладите от извършени финансови проверки. С това свое противоправно поведение същите са допринесли за облагодетелстването на виновните длъжностни лица с непотърсената им имуществена отговорност и неуведомяването по компетентност на прокуратурата на Р България, с което е извършено нарушение на чл. 19 от ЗДФИ.
През месеците януари-март 2008 г. бях ръководител на финансовата и материална проверка на ДМТОСО-МВР. Установи се, че при провеждане на процедура по ЗОП с предмет “доставка на очила за нощно наблюдение” открита с решение № 223/16.08.2004 г. на Директора на ДМТОСО МВР (т. 42.1 от доклада) е допуснато същата да бъде опорочена и е елиминиран (отстранен) кандидат “Оптекс” АД гр. Панагюрище, предложил изгодни цени на приборите за нощно виждане. Отстраняването на фирмата е извършено въз основа на особено мнение на член от комисията – Венцислав Соколов –Началник на сектор “ПНО”. Особеното мнение на В. Соколов е в разрез със становището на всички останали членове на комисията. Известно е, че В. Соколов през лятото на 2009 г. беше освободен от служба в МВР по данни за корупционно поведение и сключване на неизгодни сделки. За резултатите от разглеждането, оценяването и класирането на постъпилите предложения е изготвен протокол рег. № В 5993/29.09.2004 г., съгласно който на първо място (по трите позиции) е класирано “Оптикс” АД – гр. Панагюрище. В становището си В. Соколов излизайки от правомощията си като юрист взема отношение по техническите показатели за оценка на офертите, което е извън неговите компетенции. Същият излагайки недостоверни и несъстоятелни мотиви предлага и двамата явили се кандидати да бъдат отстранени от участие в процедурата. С решение № 224/30.08.2004 г. тогавашният Директор на ДМТОСО МВР –Никола Касабов пренебрегвайки становищата на членовете на комисията и съобразявайки се единствено с особеното мнение на В. Соколов прекратява процедурата. С решение № 3/28.03.2005 г. е проведена нова процедура за обществена поръчка. За изпълнител е определено “Консорциум Кимкооп-трейдинг” ООД гр. София, чиито цени са по-високи от цените на “Оптикс” АД гр. Панагюрище, предложени в предходната процедура. Сравнителният анализ на еденичните цени на “Оптикс” АД гр. Панагюрище и “Консорциум Кимкооп – трейдинг” ООД гр. София показва, че вредата за бюджета на МВР от доставката на приборите за нощно наблюдение на по-високи цени в резултат на опорочената и провалена предходна процедура възлиза на 219 947 лева. Вина за причинената вреда на бюджета на МВР имат бившият Директор на ДМТОСО МВР-Н. Касабов и тогавашният Началник сектор “ПНО”-В. Соколов. Същите следваше да носят имуществена отговорност съгласно изискванията на ЗМВР. В разрез с даденте в заключението към доклада указания и изискванията на чл. 17, ал. 5 и чл. 18, ал. 1, т. 4 Директора на САД “ФКД” – К. Ружков и ВНД Началник отдел в САД “ФКД” – Зоя Мангалска не са предприели мерки за реализиране отговорността на горепосочените длъжностни лица. С това същите са нарушили основната цел на финансовата проверка за защита на публичните финансови интереси по чл. 2, ал. 1, т. 4 от ЗДФИ свързана с привличане към имуществена отговорност на виновните лица. В резултат на тяхното противоправно бездействие отговорността на Н. Касабов и В. Соколов е погасена по давност съгласно изискванията на чл. 242, ал. 2 от ЗМВР. Непотърсената и погасена по давност имуществена отговорност представлява вреда за бюджета на МВР и облагодетелстване на виновните длъжностни лица. За допуснатото нарушение на чл. 17, ал. 5 и чл. 18, ал., т. 4 от ЗДФИ, виновните длъжностни лица К. Ружков и Зоя Мангалска носят имуществена отговорност съгласно изискванията на чл. 235, ал. 1 и чл. 239, ал. 1 от ЗМВР, а също така и дисциплинарна по чл. 227, ал. 1, т. 11 от ППЗМВР.
Доклада от извършената финансова проверка на ДМТОСО беше укрит от К. Ружков и не беше изпратен по компетентност в прокуратурата на Р. България, въпреки дадените за това указания в доклада.
По процедура на ДМТОСО за доставка на кобури и калъфчета с резервен пълнител (т. 42.3 от доклада) с писмо рег. № ПНО-3603/28.05.2008 г. подписано от В. Соколов, тогава Зам. Директор на ДМТОСО МВР са изпратени покани до три фирми за представяне на оферти за участие по договаряне по документи. Пренебрегнато е участието и не е поканен за участие в конкурса ЕТ “Корект – М”, която е изпълнила предишната поръчка за доставка на кобури по договор рег. № В 5585/02.09.2004 г. и освен това е традиционен производител на тези изделия. От направената по време на проверката справка, се установи, че цените на ЕТ “Корект –М” са по – ниски от цените на класирания на първо място и определен за изпълнител на поръчката ЕТ “Марчо – М. Енчева”. Общата стойностна разлика между цените на ЕТ “Корект – М” и ЕТ “Марчо – М. Енчева” на база фактически закупени количества възлиза на 9 754 лева, с която сума е причинена вреда на бюджета на МВР. При проверка на документацията приложена към офертата на ЕТ “Марчо – М. Енчева” се установи, че в представения списък на основните договори и доставки извършени през последните три години от фирмата, същата не е извършвала изработка на кобури. Вина за причинената вреда на бюджета на МВР има бившия Зам. Директор на ДМТОСО МВР В. Соколов, който не е поканил традиционен производител за участие в конкурса. За виновно и противоправно причинената вреда същият е носел имуществена отговорност по реда на чл. 235, ал. 1 във връзка с чл. 239, ал. 1 от ЗМВР. Въпреки дадените в т. 42 от доклада указания за търсене на имуществена отговорност от В. Соколов и в разрез с изискванията на чл. 17, ал. 5 и чл. 18, ал. 1, т. 4 от ЗДФИ Директора на САД “ФКД” МВР-К. Ружков и ВНД Началник отдел в същата дирекция – Зоя Мангалска не са предприели последващи мерки за реализиране отговорността на В. Соколов. С това същите са нарушили основната цел на финансовата проверка за защита на публичните финансови интереси по чл. 2, ал. 1, т. 4 от ЗДФИ свързана с привличане към имуществена отговорност на виновните лица. В резултат на проявеното от тяхна страна противоправно бездействие имуществената отговорност на В. Соколов е погасена по давност по реда на чл. 242, ал. 2 от ЗМВР. Непотърсената и погасена по давност имуществена отговорност представлява вреда за бюджета на МВР и облагодетелстване на виновното длъжностно лице. За причиняването на същата виновните длъжностни лица К. Ружков и З. Мангалска следва да носят имуществена отговорност съгласно изискванията на чл. 235, ал. 1, чл. 239, ал. 1 от ЗМВР а също така и дисциплинарна по чл. 227, ал. 1, т. 11 от ППЗМВР.
При провеждане на открита процедура за доставка на хартия за ксерокс формат А4 (т. 20.4 от доклада) съгласно решение рег. № 25/12.03.2007 г. на Зам. Директора на ДМТОСО Венцислав Соколов се установи, че комисията е допуснала сериозни нарушения на ЗОП и субективен подход довели до нейното опорочаване. В разрез с принципите за “честна конкуренция” и “равнопоставеност на всички кандидати” залегнали в чл. 2 т. 2 и т.3 от ЗОП и в нарушение на чл. 69, ал. 1, т. 1 във връзка с чл. 56, ал. 1, т. 1 от ЗОП незаконосъобразно е отстранено от участие “Плесио – компютърс” ЕАД предложило най-ниска цена – 205 200 лева. Подписан е договор с “Мултико” 92 с цена на изпълнение – 230 400 лева. Вредата от сключената сделка на неизгодни цени възлиза на – 25 200 лева. Вина за причинената вреда има тогавашния Зам. Директор на ДМТОСО МВР – Венцислав Соколов. Същият в качеството си на възложител при провеждането на процедурата е допуснал сериозни нарушения на ЗОП. За виновно и противоправно причинената вреда на МВР същият е следвало да носи имуществена отговорност. В разрез с изискванията на чл. 17, ал. 5 и чл. 18, ал. 1, т. 4 от ЗДФИ както и на дадените указания в заключението на доклада Директора на САД ФКД МВР К. Ружков и ВНД Началник отдел в същата дирекция З. Мангалска не са предприели мерки за търсене на имуществена отговорност от В. Соколов. В резултат на проявеното от тях противоправно бездействие същата е погасена по давност по реда на чл. 242, ал. 2 от ЗМВР. Непотърсената и погасена по давност имуществена отговорност на В. Соколов представлява вреда за бюджета на МВР. За причиняването на същата виновните длъжностни лица К. Ружков и З. Мангалска следва да носят имуществена отговорност съгласно изискванията на чл. 235, ал. 1 и чл. 239, ал. 1 от ЗМВР, а също така и дисциплинарна по чл. 227, ал. 1, т. 11 от ППЗМВР.
При провеждане на процедура от ДМТОСО МВР (т. 28.1 от доклада) по поръчка “Ремонт на зали и санитарни възли на площадка Б в ДЗСВ – Банкя”, неоснователно е отстранено от участие “ПГС – 96”ООД – гр. Русе. Същата фирма е предложила цена с 52 856 лева по-ниска от цената на фирмата (“Стрем” ООД – гр. Търговище) класирана на първо място и определена за изпълнител на поръчката. С тази сума е причинена вреда на бюджета на МВР. Вина за причинената вреда има тогавашния Зам. Директор на ДМТОСО МВР – Венцислав Соколов, който е допуснал нарушения при организирането и провеждането на процедурата подробно отразени в т. 28.1 от доклада. За виновно и противоправно причинената вреда същият е носел имуществена отговорност по реда на чл. 235, ал. 1 и чл. 239, ал. 1 от ЗМВР. В разрез с изискванията на чл. 17, ал. 5 и чл. 18, ал. 1, т. 4 от ЗДФИ Директора на САД ФКД – К. Ружков и ВНД Началник отдел в същата дирекция – З. Мангалска не са предприели последващи мерки за търсене на имуществена отговорност от В. Соколов. В резултат на проявеното от тях противоправно бездействие същата е погасена по давност по реда на чл. 242, ал 2 от ЗМВР. Непотърсената и погасена по давност имуществена отговорност, с която същият е облагодетелстван представлява вреда за бюджета на МВР. С това К. Ружков и З. Мангалска са нарушили основната цел на финансовата проверка за защита на публичните финансови интереси по чл. 2, ал. 1, т. 4 от ЗДФИ свързани с привличане към имуществена отговорност на виновните лица. За допуснатото закононарушение и причинената вреда виновните длъжнастни лица К. Ружков и З. Мангалска следва да носят имуществена отговорност съгласно изискванията на чл. 235, ал. 1 и чл. 239, ал. 1 от ЗМВР, а също така и дисциплинарна по чл. 227, ал. 1, т. 11 от ППЗМВР.
При извършените материални проверки в сектор Автотранспорт при ДМТОСО МВР (т. 49 от доклада) се установи, че в нарушение на чл. 8 от Инструкцията за основните положения за инвентаризация на стопанските средства в службите на МВР (МЗ № I -175/17.12.1992 г.) и чл. 19, ал. 4 от Инструкцията за отчетността на материалните средства в МВР (МЗ I-39/20.04.1994 г.) не извършена инвентаризация и не е назначена комисия в присъствието на която да се извърши сдаването (респективно приемането) на материалните активи от бившия отчетник на склад № 5 Вълчо Петков Вълчев. В нарушение на горепосочените изисквания В. Вълчев е сдал числящото му се имущество на домакина на гараж № 10 Андрей Огнянов Георгиев. Приемането и с даваност е извършено по недопустим начин с квитанция образец 13, Като бившия отчетник В. Вълчев е сдал фактическата наличност на имуществото без да се направи равносметка на отчетническата му дейност чрез съпоставка на числящите се количества с фактическите наличности, както и да се извърши пълна проверка на приходно – разходната документация. В нарушение на чл. 56 от инструкцията в изготвяните при сдаването квитанции обр. 13 не са визирани датите, на които е било извършено предаването и приемането на материалните активи. По дани на приелия имуществото Андрей Георгиев това е станало на 14.12.1998 г. В нарушение на чл. 19, ал. 6 от инструкцията за отчетността на материалните средства в МВР при сдаването не е изготвен протокол, в който да се опишат всички отчетни книги и документи на В. Вълчев, които същият е следвало да сдаде на Андрей Георгиев. В разрез с изискванията на чл. 19, ал. 4 от инструкцията В. Вълчев не сдал приключените отчетни книги и документи по опис в архива на ДМТОСО МВР. Считано от 01.08.2003 г. В. Вълчев е освободен от служба в МВР поради пенсиониране (заповед рег. № 1065/04.07.2003 г.) без да върне числящите му се 100 броя кочани квитанции обр. 13 и цялата картотека на числящото му се до сдаването автотранспортно имущество. Това нарушение на финансовата и материална отчетност не е било установено през периода от 2003 до
През месеците януари-февруари
При извършената проверка се установи, че К. Ружков злоупотребява системно със служебното си положение при управлението на МПС зачислени на САД ФКД. На практика две МПС – Опел “Вектра – Елеганс” 2,2, ДК№ СА 0407 МН и Опел “Астра” 1,6 инжекцион ДК№ С 72 71 ХС ги ползваше персонално за задоволяване на лични нужди. С тези два автомобила през 2008 г. К. Ружков беше изминал 3270 км. от общия лимит на САД ФКД – 4 327 км., което представлява 75,57 % от годишния лимит на дирекцията. Освен това двата леки автомобила се ползваха неограничено от неговите протежета Валери Николов и Крум Пенкин (без същите да притежават заповеди за управление на служебни МПС) за задоволяване на техни и негови лични нужди. С това същите са извършили нарушение на чл. 56 във връзка с чл. 277 и чл. 114, т. 1 от МЗ I -83/31.08.1994 г. Имаше данни, че К. Ружков управлява лично и използва МПС системно за лични нужди – отиване до вилата му в гр. Ботевград, пътуване от местоработата до местоживеенето и обратно в делнични дни, събота, неделя, празнични дни и по време на отпуск. По негово разпореждане километрите се изписват от шофьора на дирекцията Ивайло Богданов по недействителни маршрути и дати чрез вписване на неверни данни в пътните книжки на ползваните от него два автомобила. Вписвани са недостоверно и многократно най-дългите маршрути за гр. София-Долни Богров, Академия на МВР и бивши обекти на МВР (ДЗСВ – Банкя).
Информацията за извършваната проверка на пътните книжки на К. Ружков чрез информатор стигна до негово знание. Същият ме заплаши, че ще ме пенсионира ако тези обстоятелства бъдат разгласени в Министерството. Всички тези нарушения впоследствие бяха отразени в сигнала на бившия колега Виктор Тодоров (пенсиониран принудително от К. Ружков) до Министъра на вътрешните работи. В момента срещу К. Ружков е образувано дисциплинарно производство, като едно от разследваните му закононарушения е именно използването на МПС за лични нужди. Недопустимо е Директор на дирекция, която упражнява контрол върху законосъобразното разходване на бюджетните средства в МВР да разхищава безотговорно и незаконосъобразно финансово – материалните средства на МВР за задоволяване на лични нужди. Това му поведение е в разрез с действащите министерски заповеди за въвеждане на строг режим на икономии и то в условията на бюджетен дефицит и икономическата криза в страната. Недопустимо е К. Ружков да си позволява ежедневно пробег от 120-150 км. при условие, че пробега на оперативните автомобили, чийто предмет на дейност е свързан с постоянно движение в гр. София е максимум 80-90 км., а лимита на патрулните автомобили е свит до 5 литра на смяна.
През месец юни – юли
След приключването на финансовата проверка в РДВР – Сливен през месец юли
През месец април – май
Доклада от извършената финансова проверка на ОД МВР – Варна през месец май
През месец февруари
Непотърсената имуществена отговорност на директора М. Манолов и главния счетоводител Райко Якимов е погасена по давност и представлява вреда за бюджета на МВР. За причиняването на същата виновното длъжностно лице К. Ружков следва да носи имуществена отговорност съгласно изискванията на чл. 235, ал. 1 и чл. 239, ал. 1 от ЗМВР. Същия следва да носи отговорност и за укритите нарушения по доклада от извършената финансова проверка, за които не е уведомена по компетентност прокуратурата на Р България.
През месец февруари – март 2008 г.бях ръководител на финансовата и материална проверка на ДМТОСО – МВР. Констатираха се сериозни нарушения при избора на изпълнители на обществени поръчки. Следствие на това от ДМТОСО са подписани неизгодни за МВР договори, от които са произлезли вреди в особено големи размери.
По съществен е случаят с неизгоден договор за абонаментно поддържане на сървъри за база данни подписан от бившия директор на ДМТОСО МВР Никола Касабов с фирма “Стемо”ООД. Цената на сключения договор е с 336 398 лв. по висока от тази на друга, но неоснователно отстранена от конкурса реномирана фирма с международна репутация – “СИЕНСИС” АД. След установяването на нарушението информирах К. Ружков за случая. След няколко дни същият ми заяви, че тази констатация не трябва да се вписва в доклада и мобилизира целия си екип: Зоя Мангалска, Валери Николов, Крум Пенкин за сътворяване на мотиви за отхвърляне на констатацията. В продължение на 1 месец върху мен се упражняваше ежедневен натиск от К. Ружков и Зоя Мангалска за отмяна на констатацията. Въпреки това отразих констатираното нарушение в доклада, което предизвика озлоблението и негативната настройка на К. Рушков спрямо мен. Вредата от сключената неизгодна сделка възлизаше на 336 398 лв. След приключването на проверката доклада не беше изпратен по компетентност в прокуратурата и не беше потърсена имуществена отговорност от бившия директор на ДМТОСО МВР – Никола Касабов за виновно и противоправно причинената вреда в размер на 336 398 лв. В следствие на противоправното бездействие на К. Ружков и Зоя Мангалска имуществената отговорност на Н. Касабов е погасена по давност по реда на чл. 242, ал. 2 от ЗМВР. Непотърсената и погасена по давност имуществена отговорност представлява вреда за бюджета на МВР, за която виновните длъжностни лица опитали се да прикрият допуснатото закононарушение свързано с причинената вреда в особено големи размери ( К. Ружков и З. Мангалска) следва да носят имуществена отговорност съгласно изискванията на чл. 235, ал. 1 и чл. 239, ал. 1 от ЗМВР както и дисциплинарна по чл. 227, ал. 1, т. 11 от ППЗМВР. Последната е погасена по давност.
През месец юли
Подобен случай на незаконна покупко – продажба на недвижим имот предоставен за съвместно ползване на МВР и МО по ПМС 72/20.04.1992 г. установих при извършената финансова проверка на ОД МВР – Шумен през месец ноември 2009 г. Размерът на причинената вреда на държавния бюджет от продажбата на недвижимия имот по цени значително по – ниски от данъчната му оценка (символични) възлиза на 778 365.40 лв.
Във връзка с гореизложените обстоятелства и факти свързани с допуснати финансови нарушения от ръководни длъжностни лица на МВР, причинени вреди на държавния бюджет и бюджета на МВР и непотърсена отговорност от виновните длъжностни лица, моля да бъде извършена по компетентност проверка и се предприемат предвидените от закона мерки.
Дата: 23.04.2010 г. с уважение:
Гр. София Пламен Василев