Формула 1 – Сезон 2012

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
0

Формула 1 – Сезон 2012Дежа вю или промяна на статуквото

Бързо и неусетно, март месец наближава, а това, за феновете на моторните спортове, значи много, защото започва новият сезон във Формула 1.

Основният въпрос, който си задават всички е дали ще продължи тоталната доминация на Ред Бул и Себастиян Фетел, или ще наблюдаваме по-интересни и оспорвани битки. Везните още от сега категорично клонят към германския пилот, но пък знае ли човек. И тези очаквания далеч не са неоснователни.

Въпреки, че спортният правилник всяка година се изменя, с цел намаляване на разликата между отборите, се доказа, че екипът на Ейдриан Нюй взима най-бързите, гъвкави и правилни решения. И все пак – ето какво ни очаква през сезон 2012:

 

–          Пилотите – една от основните теми в тази насока е завръщането на бившия световен шампион за 2007 година Кими Райконен. Финландецът ще се състезава за отбора на Лотус като негов съотборник ще бъде Ромейн Грожан.

Друга основа тема е оставането без отбор на Рубенс Барикело. След почти 20 години във Формула 1, от 2012 бразилецът ще се състезава в сериите Индикар. Новите пилоти, които правят впечатление са французите Жак – Ерик Верн, който ще се състезава за екипа на Торо Росо, а също и Шарл Пик, който ще се състезава за Маруся Върджин.

 

–          Пистите – изглежда това ще е година, в която най-после ще може да гледаме 20 състезания. След като през миналия сезон Гран При на Бахрейн не се проведе, през тази то е изместено за април месец. Новият шампионат ще ни запознае с пистата Остин в Америка, чийто строеж се планира да приключи през август месец. Неприятната вест за българските фенове е отпадането на пистата в Турция, която беше най-удобната дестинация за тези, които желаеха да се насладят на живо на това невероятно събитие.

 

Състезателните правила – това е частта от правилника, която предизвиква най-много въпроси, както преди самите състезания, така и по време на самите тях. Най-обсъжданата промяна гласи, че на пилотите е разрешена само една корекция на посоката на движение при защита на позиция. Също така се уточнява, че пилот, който се завръща в състезателната линия, трябва да осигури поне една ширина на болид между себе си и края на пистата при приближаване на завой.

 

През новия сезон, за да участва в тестове, всеки един болид трябва да премине краш тестовете на FIA.

 

Въвеждат се и промени при колата на сигурността. Те гласят, че болидите, които са затворени с обиколка, ще имат право да изпреварват колата на сигурността и да се наредят в реда на класирането към момента.С това се цели да се избегне изпреварването на изостанали с обиколка автомобили при рестартиране на състезанието.

 

Ако състезанието бъде прекъсното, болидите, намиращи се в бокса, ще имат право да бъдат избутани до стартовата решетка и да заемат позициите, на които са се намирали преди спирането на състезанието.

 

–          Гумите – и през тази година доставчик ще бъде Пирели. Промяната е в оцветяването на отделните типове. Цветът на гумите за напълно мокра настилка ще е син, докато на типа интермедия – зелен. Също се въвежда по-ясна разлика между “сребристия” и “белия” цвят на думите за суха настилка.

 

–          Телевизията – родните фенове на Формула 1 ще могат да гледат състезанията вече по ТВ +, а не както през предишните години по ТВ 7.

 

 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.