Формула 1 – Интригата сякаш се завръща

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
0

Нико Розберг потегли от първа позиция и след перфектно пилотиране взе победата в Гран при на МалайзияФормула 1 е спортът, който като че ли най-често търпи промени в спортния правилник. Дали ще е в начина на провеждане на квалификациите; броят на отборите и пистите; доставчикът на гуми, или чисто техническите компоненти по болидите, целта е само една – изравняване на силите на отборите, а оттам и по-оспорвани състезания. И след откровено скучноватия минал сезон, то настоящият изглежда ще ни предложи много повече интересни моменти и неочаквани развръзки. Това се потвърждава още след първите три старта, в които са налице трима различни победители, множество изпреварвания, изненадващи подиуми и неочаквани провали.

След двете поредни титли на Себастиян Фетел и общо 21 успеха от 38 старта за екипа на Ейдриън Нюй, очакванията за доминация и през тази година бяха напълно логични и основателни.  С просто око се виждаше смазващото предимство на момчетата от Ред Бул, които с лекота печелеха състезание след състезание. Но още след първия старт стана ясно, че очакванията са далеч от реалните възможности на отбора. В потвърждение на това, идва фактa, че Себастиян Фетел не се е нареждал сред първите пет на стартовата решетка в изминалите три старта от шампионата. В състезанията нещата не изглеждат също така добре. След второто си място в Австралия, германецът се класира 11-ти в Малайзия и 5-ти в Китай, което по никакъв начин не кореспондира с желанията на пилота и екипа. От друга страна, този факт е добре дошъл за неутралните фенове, за които бе безкрайно любопитно да видят как биха се представили Себастиян Фетел и Марк Уебър, когато не разполагат с най-добрата кола, както по време на квалификации, така и в състезателно темпо.

Като основни претенденти за титлата на този етап, се очертават пилотите на Макларън Мерцедес, които по всичко личи, разполагат с най-балансирания автомобил към момента. След първите три старта, пилотите на сребърните стрели, заемат първите две позиции в генералното класиране, като Люис Хамилтън води с две точки пред съотборника си Дженсън Бътън. Отборът е начело и в класирането при конструктурите, където води с повече от 20 точки пред втория – Ред Бул.

Във Ферари, нещата на този етап не изглеждат много оптимистично. Червените кончета от Маранело, за поредна година изостават от преките си конкуренти. И въпреки, че Фернандо Алонсо спечели състезанието в Малайзия, то това в голяма степен е плод на обстоятелства, отколкото на силен болид. Положението при Фелипе Маза е повече от незадоволително. Бразилецът, след първите три старта, няма спечелена точка.

Голям прогрес през тази година, бележи отборът на Мерцедес AMG, който благодарение на Рос Браун и инженерите в тима, успяха да развият уникално задно крило, благодарение на което, до този момент имат възможност да се класират сред първите на стартовата решетка в квалификациите. Големият губещ в тима е Михаел Шумахер, който от началото на шампионата е преследван от малшанс, лишавайки го от възможността да се бори за челни позиции. Емоциите при съотборника му Нико Розберг са на противоположния полюс, след като в последния старт потегли от първа позиция и след перфектно пилотиране взе победата в Гран при на Малайзия. В тима обаче трябва да намерят решение на проблема с гумите, които при повишаване на температурата на трасето се износват значително по-бързо.

Бившият световен шампион за 2007 година, Кими Райконен, който се завърна в най-реномирания моторен спорт, е една от приятните изненади до този момент в шампионата. Финландецът намери място в зоната на точките в два от трите старта до момента, заемайки съответно 7-мо и 5-то място. Още по-добре пък се представя състезателят на Заубер – Ферари, Серхио Перез, който в Малайзия успя да се качи на подиума, заемайки 2-ро място. Мексиканецът заема 7-мо място в генералното класиране, събирайки общо 22 точки.

За разлика от другите спортове, честата промяна в спортния правилник във Формула 1 изглежда разумна и логична. Едва ли някой би се съгласил все още да гледаме формата на квалификации от преди 10 години, когато основните претенденти излизаха в края на квалификациите, а през останалия един час се „наслаждавахме“ на празна писта. И въпреки, че все още има отбори, които  изостават на седем секунди от водачите, не може да се отрече, че формулата става все по-интересна и непредсказуема.

 

 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.