Рекламата беше вчера – днес е Web 2.0

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
0

Рекламата беше вчера - днес е Web 2.0Никога досега възможностите за комуникация не са се променяли толкова бързо, както през последните 100 години. От времето, когато Гестапо въведе първата телексна служба с цел обслужването на информационния поток. По-късно тази служба бива доизградена и влиза в мрежата от телекси на германските федерални пощи, и постига една изключително ниска за нашите представи честота на пренос на информацията от 6,67 знака на секунда. През 70-те години заедно с телефакса се развива едно още по-удобно решение за комуникация, което и днес се числи към стандарт трета група. Факсът се смяташе за едно от най-иновативните изобретения, за което и през 80-те години се говореше като за откритието на столетието.

Той стои в основата на дигиталната революция, а през 2002 година за пръв път става възможно запаметяването на много повече информация дигитално, отколкото по аналогов път.

 

Започна „хубавия нов свят”

 

Междувременно в езика навлязоха нови термини като: Web 2.0, „нови медии” и „социални медии”, които създадоха комплексно нови условия и безброй нови комуникационни модели, които преминавайки през държавни и езикови граници известяват хората в глобален мащаб. Социалната интерактивност и съвместната работа създават нови условия, при които медиалният монолог се променя в социално-медиален диалог. Промяната от чисти потребители към независимите продуценти стана възможна и донесе нов креативен и икономически потенциал на света. Паралелно с това проблематиката свързана със защитата на личните данни и спазването на съответните авторски права също преживяват известна промяна.

Промени претърпява обаче и поведението на потребителя. Социалното уеб пространство все по-често се използва от съвременните компании. Онлайн PR-ът заменя частично класическите PR стратегии и усилва маркетинга. При това трябва да се предположи и един по-дългосрочен поглед върху нещата. Краткотрайните резултати или една по-ясна измеримост и изчисляване на възвращаемостта на икономиката остават насред пътя. Те не функционират в света на новите медии.

Рекламата в досегашните и форми също претърпява промени. Класическите рекламни агенции гледат на бюджетите на компаниите като вливане на по-силни критерии в PR агенциите, които се занимават с тактики и стратегии в социалните мрежи. При това става дума за дългосрочно планиране. Създаването на имидж и възприемането стоят на преден план в диалога с потребителите. Произвеждат се т.нар „long leads”, които се възвръщат не веднага, ами се организират за да се създаде автентичност и доверие. Така те са ефикасни в дългосрочен план, ако предприемачите разберат, че ние успяваме да направим една обща структурна промяна в медиите и комуникацията.

Компаниите са приятели. Успехът днес се състои във Фейсбук, Туитър, YouTube и десетките други комуникационни канали. В реално време. С това се променят и условията на работа. Интерактивността може да бъде безсмислена. Една неизпратена поща или непохватна реклама или спорен продукт води до незабавна реакция на потребителите. Значи трябва да се реагира още по-бързо. Ако по жицата се води дискусия например в продължение на 3 седмици, то тя ще остане неразбрана за социалните мрежи.Тогава трябва да се действа и реагира много по-бързо, актуално и информативно за кратко време чрез различните комуникационни канали в интернет. Комуникацията между изпращачи и получатели трябва да се осъществи в рамките на минути. Ако тогава се получат разрешения и споразумения от ръководството, тяхната „способност за диалог” се отмята. Социалните мрежи обаче не могат да приключат от самосебе си.

За съществуването им допринася спонтанността и креативността. Служителите занимаващи се с представянето на дадена компания в социалните медии имат нужда от по-голямо свободно пространство. Смесването на новите медии не е въпрос само на техника, а то показва каква е комуникационната култура на дадена фирма. За това дали се касае само за етично поведение или зад цялата активност в тях прозират мисли за печалби. Потребителите забелязват веднага това! Често компаниите обвързват с собствените си разбирания PR и рекламата в маркетинговите си отдели и с това объркват отделните модули на маркетинговия микс.

Показването на медийното представяне,познаването и представителността на общите цели сред отделните целеви групи, се извършва по-бързо посредством онлайнн PR и социалните мрежи , отколкото пълният набор от рекламни инструменти взети заедно, още повече че те са по- изгодни от към разходи и могат взаимно да се напаснат. Целите на една маркетингова стратегия основана на социалните мрежи са свързани с генерирането на вниманието към пазарите респективно продуктите, които чрез организирането на онлайн събития да подтикнат потребителите да ги свържат със тяхната собствена мрежа от приятели.

Това би имало успех обаче, ако компаниите чрез оторизираните служители успеят бързо, почтено и автентично да достигнат до потребителите. Възникналите при комуникацията конфликти, трябва да се решават бързо и да не се премълчават. Тогава следва мигновена реакция на потребителите най-вече в интернет. Професионалните социални мрежи използват този ефект за да трансформират съобщенията ,които трябва да достигнат до клиентите в поток от информация. Във всички случаи обаче, възникналият трафик и неговото възприемане,

зад които стоят претенциите на компанията за дълъг период от време да могат да си подобрят имиджа, включително и чрез социалните мрежи и да повишат продажбите си. За да се разбере какво изобщо действа една компания в интернет, е необходимо да се проследят социалните мрежи. Само чрез наблюдението и анализа им може да се научи как протича една кампания в социалните мрежи. Публикациите в тях, както и диалозите в различните комуникационни канали трябва да се проучат и проверят, и така да се изгради точна картина за поведението на дадена компания в реалния свят и какво настроение цари извън виртуалното пространство.

 

Мобилност на поколението на социалните мрежи

 

Интернет потребителят днес не сяда непременно пред домашния компютър, поколението на социалните медии е мобилно. С повсеместната употреба на смартфоните и ноутбуците през последните години, голяма част от задачите на настолните компютри бяха възприети от тези устройства. Личната свобода да седнеш във влака,в кафето или в чакалнята на летището докато чакаш полета си, и да си комуникираш с приятелите и колегите промени трайно комуникацията.

Смартфонът /ноутбукът/ превъзхождат по гъвкавост един статичен компютър. Информации, социални мрежи, реклами или даже PR кампании достигат междувременно навсякъде до потребителите. Краткотрайният ни живот се състои от два аспекта: от една страна възниква предимството на директната и бърза комуникация, а от друга е непрекъснатото изискване чрез безброй многото информация, която произхожда от потребителите. Човешкият мозък селектира бързо и безмилостно. Възприема се само важната информация. Това поставя външната корпоративна комуникация пред огромно предизвикателство.

От известно време за специалистите, занимаващи се с изследване на мозъка, стана известно, че задната част от мозъка, отговаряща за запаметяването на информация за различни обекти поставя качеството пред количеството –например при регистриране на разположението на даден обект или детайли от него. Така мозъкът ни използва ограниченият капацитет на паметта си, и ако данните са необходими за няколко секунди, например при събирането на две числа или при проверката на новите приходи в мрежата за определен период от време. Значи всичко или нищо.

Работоспособността на краткотрайната ни памет силно се изхабява в социалните мрежи и преди всичко добре се транслира в зависимост от това, как са изградени когнитивните способности на потребителите. Начинът на мислене на хората се променя с използването на социалните мрежи. А през следващите години се очаква да се увеличи многократно употребата на мобилни устройства за достъп до мрежата. Компаниите трябва да се научат да разбират, че трябва да преодолея този път със скокове, в случай, че все още не са го сторили.

Бъдещите поколения е твърде вероятно да не използват повече телевизията, подобно на родителите им, които са отхвърляли по рано рекламите, представяни от стоящи срещу тях класически медии, и така липсва комуникационното ниво, а някой притежаващ стационарен телефон се препоръчва като копиеносец. Новите модели за разплащане на книги, музика и филми облекчават и техническите медии са готови вече за това. Но това означава също, че икономиката и индустрията трябва заедно да бележат ръст, иначе ще се пропуснат шансовете, които не биха могли да се наваксат повече когато и да е. Модерните компании с напредничево мислене са готови да намерят своето място в новите медии. В топ 10 на търсачката на Google винаги има място само за 10-те най-активни компании, които използват дългосрочно медиите и продължават да се развиват. Фирмите днес могат да се учат, дори и от потребителите, които ни убеждават в това, да се води диалог и във възможността постоянно да се променяме и да продължаваме да се развиваме.  

 

Източни: http://www.die-news.de/include.php?path=content/articles.php&contentid=149018

Превод Мартин Иванов

 

 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.