Съвсем скоро предстои отваряне на училищата за присъствено обучение. Родителите, които отказват тестове, ще имат възможно да обучават децата си в дистанционна форма на обучение. По този повод министър Николай Денков казва:
„на някои места може да се осъществи хибридно (паралелно) обучение, при което част от деца са в класната стая, другите са слушатели вкъщи„.
Напълно адмирирам този тип обучение. Алтернативата с асинхронно обучение не е добра – децата получават някакъв набор от учебни материали и се учат сами без да имат съществено взаимодействие с учител. Осигуряването на отделно синхронно онлайн обучение само за част от учениците на даден клас е нереалистично – училищата нямат кадрови потенциал да го направят.
Аз обаче имам някои малки въпросчета към министър Денков:
1. Какво стана с центровете за дистанционно обучение, които при предишното правителство заработиха и имаха за цел да обхващат именно деца на родители, които отказват присъствено обучение? Бяха създадени, заработиха, а сега къде са и какво се случи с тях? Да не би да ги закрихте, защото сте решили, че вече няма да има нужда от тях?
2. Някой сетил ли се е въобще да започнат да се провеждат анкети сред родители, за да се види какви са желанията им? Дали на някой му е хрумнало, че е възможно учениците да се преразпределят в различни паралелки и така да се формират изцяло присъствени и изцяло онлайн групи?
3. Мислил ли е министъра за дребни детайли, като например онази наредба, с която задължава училищата да работят с намалени часове при онлайн обучение, за да се щади здравето на децата? Защото ми е много чудно как тя може да бъде спазена при хибридно обучение (ако на някой въобще му пука да спазва безсмислени наредби). Може би учителят ще гаси камерата и ще спира микрофона за онлайн учениците 10 минути преди края на часа с другите?
Просто детайли и въпроси.