Нула знания

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
0

Много добре се е получило децата да не учатОтново МОН ни оставя с прекрасни чувства. От случайна медия разбираме, че пак променят всички учебни програми по ИТ, без да се знае кой ги е писал и без да има сериозно основание. Не е направена и никаква сериозна апробация на съществуващите.

Непонятно защо в прогимназията увеличават несъвсем домислените (но иначе забавни) часове по Компютърно моделиране и намаляват доста важните за тази възраст часове по Информационни технологии. „Компенсацията“ идва с абсурдни часове за „събиране на големи обеми от данни чрез сензори“ и изкуствен интелект (!) в гимназиите, защото big data и AI звучат модерно. А някой дава ли си сметка в каква пародия ще се материализират такива теми? Представяте ли си как хора, които не са изучавали сериозен уводен курс по програмиране, ще изучават такива неща? Ще ви кажа – ще стане точно това, което направиха с „облачните технологии“. Учениците просто минават отгоре отгоре да видят как се ползва Гугъл драйв и някоя друга платформа за споделяне и дотам. Същото ще бъде и с изкуствения интелект – ще генерират някое друго изображение и текст, и толкоз. Как работи самата технология? Нула знания.

Обаче ще има нови учебници за всички класове. И ще купят някой друг тлъст лиценз от някоя компания (за AI чатбот от Microsoft например). За което ще платим доволно.

Кога ще се сложи край на това експериментиране с живи хора? Защо не започнат да си усвояват парите без да правят нищо – така ще са по-полезни!

 

 

 

 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.