Е-Cargo Bikes са истински хит във федералната република
Без значение дали искате да откарате децата до училище, да отидете на пазар, или просто да вземете инструментите с вас, може да го направите с товарен велосипед. „Голяма част от клиентите ми са във фаза – създаване на семейства“, казва за „Зюддойче Цайтунг“ Ларс Вихман.
Повечето жени, които идват са бременни, или родителите вече са се сдобили със деца. Те именно според Вихман, който е собственикът на магазин за продажбата на велосипеди в Хановер, са изправени пред избора, „дали да си купят втора кола, или да потърсят някаква алтернатива“. Вихман ги съветва разбира се за второто. В затвореното товарно колело те могат да превозват не само децата си или покупките от магазина. Нещо повече, тази алтернатива може да им хареса, особено ако товарният велосипед е придружен и с електромотор. „Преди година- две едва 1/3 от клиентите се решаваха да си вземат товарен велосипед без електродвигател“, казва Вихман. Междувременно тенденцията се обърна, и товарните велосипеди вече не са само феномен от една отминала епоха, които могат да се видят само върху черно-белите снимки в музея. През 60-те години на миналия век множество търговци и занаятчии са ползвали товарни велосипеди. С появата на автомобилите обаче, управляваните само със силата на мускулите превозни средства, почти изчезнаха от облика на градския живот. От няколко години насам обаче товарните велосипеди се радват на истински ренесанс. На германския пазар първо се появили модели на холандски и датски производители, но постепенно и тукашните производители се насочили към тази ниша. През тази пролет един от тях предложил огромно разнообразие от двуколесни карго байкове. Дали наистина има ниша за товарните велосипеди? Наблюдатели на пазара смятат, че шансът за този вид велосипеди се крие в развитието на електромобилността. „Най-голямата трудност до момента бе, че всичко трябваше да се прави едно по едно“, казва Ралф Клагес от германската компания Utopia Velo. „Тежък велосипед, и при това товарен – това не можеше да удовлетвори хората, ако нямаше двигател“, добавя той. Затова все повече производители започнаха да комбинират велосипедите си с електродвигател.
50 кг товар не е никакъв проблем
Подпомогнати с електродвигател, товарните велосипеди могат да развиват до 25 километра в час, а с т.нар. S-образни педали може да се ускори до 45 километра. За развиване на подобна скорост човек се нуждае само от светлоотразители и каска. Дори при скорост от 25 километра в час и с изключен електромотор се усеща една лекота на движение, и с товар от 50 килограма не е проблем да се кара. Това показа проведен в средата на април тест от вело клуба „Extra Energy“ в Тюрингия. В продължение на месец участниците в експеримента са се движили с товарни електровелосипеди по различни маршрути, включително и горски пътища , като са измервали доколко наличието на двигател улеснява карането и дали батерията му може да издържа подобни натоварвания. Според шефа на клуба Ханс Нойперт целта на теста е била, да провокират производителите да започнат да предлагат все по-качествена продукция.
Мартин Иванов
По материали н а sueddetsche.de