ИТ секторът всяка година лобира за замразяване на максималния осигурителен праг. Получава му се временно, за 2-3 години, след което се стига до шоково увеличение наведнъж. Това е вредно за сектора, но още по-проблемно е за малките фирми и самонаетите, които нямат финансовите възможности на ИТ сектора.
Очевидно тази тактика на ИТ сектора не работи и дори е вредна. Логично е ИТ секторът да разработи по-дългосрочна стратегия за максималния праг, която да избягва сегашните проблеми.
Стратегията трябва да включва три стъпки:
1. Изработване на механизъм (формула) за плавно ежегодно индексиране на максималния праг, така че да не създава проблеми.
2. Дискутиране на механизма с министъра на труда и министъра на финансите, но и с всички политически партии и парламентарни групи.
3. Приемане на механизма със закон, така че да е устойчив във времето и да няма изненади.
По-добре е самият ИТ сектор да изработи механизъм за индексиране. Ако не го направи такъв механизъм ще бъде изработен едностранно от държавата (или от синдикатите) и вероятно няма да бъде толкова благоприятен за ИТ сектора.
Накратко – време е ИТ секторът да се откаже от неработещата тактика и да погледне стратегически на проблема.