Гледах bTV Репортерите с разследваща журналистика за златодобива. И разбрах нещо много интересно. Всъщност, в един и същ регион работят три златодобивни компании – една немска, една канадска и една българска, като българската е с най-малко разрешения за законно използване на водните ресурси, с най-лошо топографско разположение, което я прави и най-рискова. Разбира се, съвсем „случайно“, пишман-националистите от АТАКА дума не обелват за българската и немската компании, а плюят от сутрин до вечер за канадската.
Но това е доста умно. Представете си, че сте на мястото на Сидеров и трябва да отговорите на логичния въпрос „откъде пари да върнеш комунизма и българите да получаваме без да работим?“. Гениалният PR отговор е „да си върнем златото, което ни го ограбват“. По-ценно нещо от златото няма, а романтичният образ на чуждият завоевател, ограбващ предадения от политиците си народ, е вкоренен до болка в българската народопсихология. Сега трябва да посочим с пръст „завоевателя“. Атакистите не става да обвинят българската компания, защото ще си навлекат проблеми (от всякакво естество, от правно до политическо). Не е ефективно от PR гледна точка да обвинят немската фирма. Германия е еталон за законност, прецизност, морал и етика в света, няма да са толкова много лудите, дето ще повярват, че немците са апашори и завоеватели. Затова, пишман-националистите удобно игнорират българската и немската фирма, и започват да плюят от сутрин до вечер по канадската. Канада е далече, въпреки че е по-икономически свободна и демократична държава от Германия (по всички проучвания). Избирателите на АТАКА не са особено интелигентни и общата им култура за Канада се изчерпва най-много до местоположението й.
И така, удобно атакистите попреметнаха 250 000 избиратели и успяха да гепят не само субсидия, ами и влязоха в управляващата коалиция Не може да им се отрече, обаче, че PR-ът им е изключително професионален. Знаят как да манипулират целевата си група избиратели и грам не им пука, че ще говорят само лъжи, неистини, полуистини и ще станат за резил пред всички останали и целия свят (като в процеса направят и България за резил). Това е то модерната политика през последните 50 години – научен, прецизен и безскрупулен PR. Честито на печелившите и шапки долу на предизборния PR на АТАКА. Само, че всички лъжи рано или късно лъсват.