Защото те предизвикват дискусии, кликове и задържат вниманието на хората. Така се продават повече реклами и оценката на съответната мрежа расте. Затова и алгоритмите са така разработени и ориентирани към печалби. Те са правопропорционални на радикализацията на обществата. Виждаме процесите по целия свят.
Изявлението на Цукърбърг вчера за намаляване на цензурата е много логично и в духа на новото време. Този ход ще увеличи печалбите на Мета. Един вид е негова отговорност към акционерите. И ако държавата очевидно го позволява, той ще го направи.
Най-логичното е всеки от нас да се грижи сам за източниците си на информация. Брадва, Секира и сайтове с подобни имена очевидно търсят сензацията със същата цел като социалните мрежи. За повече кликвания и задържане на вниманието. Информационната война обаче съвсем не се ограничава до тях. А е целенасочена държавна политика. Фабриките за тролове в Русия са идеален пример. Така че когато се говори за отделяне на 2, 3 или 5% за отбрана, това включва и защита от опити за промиване на мозъци. И тук границата между тази защита и бруталната цензура е много тънка. За да не се озовем в другата крайност – например със Закона за защита на държавата, който блокира всякакво различно мнение.
За съжаление живеем в прекалено интересни времена. А не виждам България въобще да е готова за тях.