Като цяло, в днешно време, културата в България, особено при младите хора, е слаба. Много често като виновна за това се счита чалгата, но всъщност тя не е причината, а е продуктът. Въпреки това, когато някой се опитва да опише този малко по-особен жанр, гледа на всичко от най-лошата му страна. Много ми е интересно, как например някой 15-годишен „рапър“, който слуша музика, в която се споменава нечия майка поне 3 пъти в припева,и ходи с маркер по улицата да си пише името по странен начин, може да се нарече културен човек, защото не слуша поп-фолк.
Да,това, че слуша рап не го прави простак, но защо един човек, който слуша чалга е? Всичко е стереотип, както когато някой мургав приятел от покрайнините на София, който е като магнит привлечен от желязото, слуша Бетовен. Брей! Много културен човек! Всичко е въпрос на личен избор. Както един „горд българин“, който реши да оплюе смесицата от арабска, българска, турска, ромска и гръцка мелодия и текст в много популярен американски уебсайт с най-лошите й качества. Още в заглавието забавният сънародник казва: „A cultural insight on Bulgarians music for the mass….Massive Fake Breasts!!!”. Или в превод – „Чалгата: културно прозрение на българите за масовата музика: Масови Изкуствени Бюстове!!! „. Да, не е спор, че бюстовете на дивите не са от най-естествените и продължаваме: веднага заглавието и подзаглавието са придружени от рекламата на Мастика Пещера от 2010 – снимка на Андреа и Калин Врачански и отдолу отново остроумен текст: „Каквото може да изглежда като продавач на диня и неговата….. на плажа е всъщност известна реклама на напитка, наречена мастика.“. Какъв патриот! Сигурно се гордее, че запозна 63 717 души (повече от половината чужденци) с най-големия продукт на простотията на България. Да, аз не отричам че слушам чалга и все пак това не е от нещата, с които особено много се гордея. По-надолу в статията си авторът споменава Радо Шишарката – „Тигре, тигре”, и естествено е отделил време да преведе целия текст на английски. Този човек със сигурност си има живот! Следваща епоха е тази, в която се включват мутрите, която нашият приятел е описал доста добре: 5 килограмовото злато, което носи на врата си тежи почти, колкото обяда му… Може би едно от твърденията , което най ме издразни е това за образованието на звездите. Ето и плана на Митко Пайнера според него:
1. Взимам приятелка от магистралата.
2. Питам я 2+2=?
3. Продължавам, ако даде отговор над две.
4. Боядисвам й косата в русо 2 пъти и слагам удължения.
5. Добавям грамадански „пластмасови“ гърди. (придружено от сърце от скептичния автор на статията)
6. Липосукция, ако е над 45 кг.
7. Сини лещи, червено червило.
8. Текст, включващ много мазен инструментал с крадена мелодия и полово сношение.
9. Видео с полу-голи жени, които играят кючек и много грим.
10. Повтарям 10-15 пъти и си имам армия.
Като се замисля много от тези неща са верни и е известно, че фолк-дивите не са от най-умните, но от всяко стадо си има и черни, и бели овце. Райна например сега учи психология, Анелия може да свири на пиано, гъдулка и е учила в начално училище в Стара Загора, от където е родена и после в музикално Училище „Филип Кутев“, а след това в музикална академия. Андреа знае немски и английски перфектно, което ми подсказва, че може би ще може да даде приблизителен отговор на въпроса колко е 2+2. Както казах, чалгата е толкова мразена в България може би не заради турските провиквания в някои песни, а за това че тя е продукт на всичко, което става в тази държава – мутрите, корупцията, „невероятно красивите“ кифли по улицата и т.н. Всичко това е споменато в песента на Слави Трифонов „Няма Такава Държава“ и също в „Нирвана Кючек“. Моля някой да ми обясни колко е виновен този стил, за това, че някоя „жена“ на 15 години е със „силикон в устата, силикон в гърдите“, петнайсет сантиметрови токчета и нахвърляни екстеншъни, залепени с тиксо на случайни места по главата? Според мен са виновни родителите, че въобще са разрешили такива промени във външния вид на малките примадони, стремящи се към съвършенство. Може и омразата да е породена на расистка основа, най-вече към турската и да я наречем ромска част на този стил, като например Азис и Софи Маринова. Въпреки всичко, тези почти две жени от ромски произход, пеят много по-добре от Дивнааааа, Миро и Криско или пък от Джъстин Бийбър….. Така много българи бяха твърдо против участието на Софка на Евровизия, въпреки шанса й да спечели конкурса. Мен много ме дразни, че най-големите „чалгомразци“ хранят дори и да не знаят за какво иде реч. Например руснаците и коментарите им в ютуб под новата песен на Азис (не че знам руски, но знам няколко думи) педик педик педик…
И какво от това? Пее нали?! А и не са ги накарали на сила да отворят точно тази песен на точно този изпълнител, а са я отворили сами… Коментар от българин: „Гей ама като ви го пуснат в дискотеките скачате нали?“. Също има коментари под новата песен с видео на Андреа – „Лоша”. Първата една минута от клипа бива на пръв поглед скучна, но има много верни надписи за коварността на човека и неговите „пъклени планове“. След това се появява нашата любима Теодора-Андреа, влачена и разпната на кръст. Веднага следват коментари как това е пълна подигравка с Бог, което е вярно, но само донякъде. Основата на тези коментари е полът. „Иисус не е нито мъж, нито жена!“ е водещият коментар и продължава: „Той е символ на вярата и надеждата ни!“
Е? Явно не всеки „чалгар“ е простак, нали? Разпъването на кръст не е свято! Мислите си, че Иисус е разпнат на кръст и е станало свято ей така изведнъж? „Ако Иисус беше метнат в бездънна яма с тигри това щеше ли да стане свято?!“. Гласи друг коментар, който много ме развесели. Може би Азис си е спечелил още омраза, когато онези деца танцуваха на „Мразиш“ или пък Андреа с видеото на „Лоша”? А нашата любима Софка? Може би, когато изпя в песента „Love Unlimited” („Любов без граници”) Обичам те! На много езици? Ами какво стана със съвременните български изпълнители, на които всяка втора песен е на английски или пък пеят как някой непознат кара колело? Е, нищо щом са българи – добре! Въпреки това омразата е взаимна! Това послание дадоха турците с фейсбук страницата АНТИ БЪЛГАРИЯ, която скоро беше закрита. Все пак този стил в никакъв случай не е добър пример за децата. Може би виновни са и медиите. Днес най-голямата медия за тийнейджърите е Facebook, където новините, които се публикуват от страници, са най-вече фалшиви линкове към порно с Андреа и Алисия или бебето на Николета Лозанова, отколкото какво историческо събитие е станало на определен ден например, което също допринася за ниската култура на българина. Моето заключение е, че поп-фолкът определено не е за всеки, но това не означава, че трябва хората да трупат вината върху него, защото… ние сме си виновни за всичко..Или може би Митко Пайнера… Засега този въпрос остава без отговор…