Категорично съм против свалянето на летвата с олекотяването на математиката като предмет в горните училища. За мен това е изключително интересна наука, която може и да бъде игра. Да забавлява, за развива умения и въображение.
Много се били затруднявали. Ами като не учат, как да не се затрудняват?
Почти съм сигурен, че това се прави под натиска на родителите и на чиновниците в образованието, които не искат да има ниски оценки – лош атестат за работата им.
Уравнението има две страни – учители и ученици. Свалянето на летвата за изискванията вероятно ще повиши успеха, но ще понижи уменията и образоваността на новите попълнения в работната сила. Математиката е не само логика, тя е правила, тя е дисциплина, труд, въображение.
Решаването на задачите по математика е предверие към по-голямата територия на способността ни изобщо да се справяме с предизвикателствата и с новите технологии, които изискват съобразителност и находчивост. А математическите задачи изискват съобразяване и подход – какъв път да избереш и какви формули да приложиш.
Не трябва да се правят експерименти с образованието, защото ще започнем да произвеждаме масова посредственост, която не става за нищо. И след като средното училище не дава достатъчно качествена продукция, ще трябва да инвестираме допълнително в догонващо образование.
Технологиите се развиват взривно, но не целият свят е готов да ги ползва максимално ефективно, защото предполага базисни високи знания.