„Не тро̀ви отровата, а дозата.
Всички вещества са отровни. Няма такива, които не са. Само дозата разграничава отровата от лекарството.“
Филип Ауреол Теофраст Бомбаст фон Хохенхайм (Парацелз)
Бих прехвърлил тези думи и върху технологиите в образованието.
Всяка технология и всеки „иновативен“ метод за обучение би могъл да е както полезен, така и изключително вреден, ако с него се прекалява. Важното дозиране е от изключително съществено значение!
Много хора, които са дейци в реформите на образователната система, не разбират това. Мислят си, че когато нещо е модерно, то трябва да се внедрява повсеместно. Представят си, че ако дадена тяхна хрумка е успешна в изолирания им балон от добре селектирани отлични ученици, то ще е панацея за неграмотността на всички останали. Правят честата грешка да си мислят, че ако дадена практика е успешна в отделен час, защото учениците са я определили като интересна и забавна, тя ще може да се приложи масово във всички часове.
А накрая се жънат лоши резултати и се отчита провал след провал. Защото предозираните технологии и прекалената „иновативност“ започват да тровят, вместо да лекуват.