ОБРАЗОВАНИЕ ИЛИ ИНДОКТРИНИРАНЕ?/ЗОМБИРАНЕ/

Никога не съм харесвал училището в сегашния му вид. Не мисля, че то образова. То те подготвя, за да поддържаш системата, в която си мислиш че живееш. То прави сепаратизъм между децата, после между хората. Още от малки започват да ни разделят. Ти не знаеш – ти си слабак, ти си глупав. Стой наказан, не си знаеш урока?!!!!!! Двойка!!!! После вкъщи – я бой, я каране, я наказание отново. Това наистина създава комплекси в детския разум още от малък. Истината е, че оценките, контролните, матурите затъпяват, а не образоват. Системата трябва коренно да се промени от- до. „Образованието“ е в симбиоза със системата, в която живеем. То ни учи, че ние не сме чак толкова способни, че не сме много добри и че трябва да мируваме, за да не ни уволнят, за да не ни падне имиджа после… И хиляди подобни простотии и глупости. Втълпяват ни се неща, които ние въобще нито разбираме, нито искаме да знаем, вместо да се изтегли пълният ни потенциал и да се въведе в правилна посока. Бях двойка-тройкаджия и училището много ми досаждаше. Макар в един момент и да бях отличник /по френски и по история, география, български език/. Може би е било 1-2 години – докато ми е било интересно. Ето,в това се крие всичко –  да направиш образованието интересно.   Тогава няма да има отсъстващи от час. За целта индоктринизацията  /зомбирането/ трябва да спре – и в средните, и във висшите учебни заведения. Макар че висшите човек сам си избира и там би трябвало да му е интересно, но не и по начина сега – учи,само за да имаш някакво образование. Пълни глупости… За да се образоват бъдещите ни деца.мисля, че в образованието трябва да се предприеме следното нещо /демократизиране/:

1. Отпадане на всякакви видове оценки и изпити, матури, контролни… /това води до дискриминация/.

2. Въвеждане на нова система – тестова, за определяне нивото на знанията, като вместо оценки ще има „да“ и „не“, или брой на правилни отговори.

3. Обективна информация отвсякъде. Примерно по биология няма да се изучава само Дарвиновата теория за произход на видовете, но всички останали. По физика също – новите теории – като струнната, или теорията за холографската същност на вселената.  А по отношение на религията – само история и същност на всички религии и обща информация за вероизповеданията /без да се изучава само една религия/.

4. Съкращаване на учителския щат, за сметка на качеството. Вдигане на заплатите с по 10 пъти повече и въвеждане на нови компетентни кадри, включително психолози /не само учители и преподаватели, но и психолози, които ще успеят да изведат таланта или потенциала на всеки един ученик поотделно/.

5. Съкращаване на часовете. Един час – 30-40минути /в зависимост от предмета/ и по 5-6 часа на ден.

6. Съкращаване на броя на учениците в час – свеждането им  до 10-12 души в един клас.

7. Забавления извън заниманията в клас – компютри, електронни игри, спорт. Достъпни за всеки един от учениците, безплатно. Като е препоръчително учителите да станат част от тези забавления и приятели на учениците, вземайки участие в техните игри /психологическия момент/.

8. Увеличаване на културните събития, насърчаване на интереса  към различни дейности, по-често организиране на такива прояви. Одобрение за всяка творческа изява, талант, самостоятелна работа, нещо създадено. Това подобрява самочувствието на учениците. По този начин те ще бъдат заинтересувани от училището и ще се чувстват реализирани и желани,а не отблъсквани като слабаци и някакви други измислени глупости.

9. Образоване чрез интернет /Гугъл, Уикипедия, допълнителна информация/.

10. Сексуално образование след 14-годишна възраст.

11. Безплатни екскурзии.

12. Изучаване на основните човешки права.

13. Обучаване още от първите класове да се мисли критично – чрез задаване на въпроси, изказване на лично мнение, а не от зазубрени учебници, написани от някоя плешива тиква -професор и дървен философ-чикиджия /виж учебниците по литература, темите за 9-10-ти клас/.

Това е горе долу. Има и още неща, но за нещастие всички те няма да се случат скоро. А критичното мислене е в основата на прогреса….

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.