ОТГОВОР:
Предвид непълнотата на зададения въпрос ще цитирам чл. 350 от Кодекса на труда.
Чл. 350. (1) При прекратяване на трудовото правоотношение работодателят е длъжен да впише в трудовата книжка данните, свързани с прекратяването, и да я предаде незабавно на работника или служителя.
(2) Когато трудовата книжка бъде изгубена по вина на работодателя, по искане на работника или служителя се издава нова трудова книжка от съответната инспекция по труда. В този случай работодателят представя на инспекцията по труда необходимите данни от предишните работодатели.
(3) Когато трудовата книжка бъде изгубена от работника или служителя, инспекцията по труда му издава нова трудова книжка въз основа на представени от работника или служителя достоверни данни.
Видно от цитирания член в тези случай трудовата книжка се издава от Инспекцията по труда.
По отношение на този въпрос мога да кажа следното. Ако работодателят не може да бъде открит, т.е. той е прекратен чрез производство по ликвидация и несъстоятелност, същият има задължение да предаде всички документи, касаещи работещите при него работници и служители за съхранение и по този начин при необходимост да се издават необходими документи.
Николай Баташки, адвокат