Не трябва да се правят експерименти с образованието

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
0

Илиян ВасилевКатегорично съм против свалянето на летвата с олекотяването на математиката като предмет в горните училища. За мен това е изключително интересна наука, която може и да бъде игра. Да забавлява, за развива умения и въображение.

Много се били затруднявали. Ами като не учат, как да не се затрудняват?

Почти съм сигурен, че това се прави под натиска на родителите и на чиновниците в образованието, които не искат да има ниски оценки – лош атестат за работата им.

Уравнението има две страни – учители и ученици. Свалянето на летвата за изискванията вероятно ще повиши успеха, но ще понижи уменията и образоваността на новите попълнения в работната сила. Математиката е не само логика, тя е правила, тя е дисциплина, труд, въображение.

Решаването на задачите по математика е предверие към по-голямата територия на способността ни изобщо да се справяме с предизвикателствата и с новите технологии, които изискват съобразителност и находчивост. А математическите задачи изискват съобразяване и подход – какъв път да избереш и какви формули да приложиш.

Не трябва да се правят експерименти с образованието, защото ще започнем да произвеждаме масова посредственост, която не става за нищо. И след като средното училище не дава достатъчно качествена продукция, ще трябва да инвестираме допълнително в догонващо образование.

Технологиите се развиват взривно, но не целият свят е готов да ги ползва максимално ефективно, защото предполага базисни високи знания.

Илиян Василев

 

 

 

 

 

 

 

 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.