Из уебсайта на Синдикат Образование към КТ Подкрепа:
„Добре е да припомним, че българското образование, учебните програми, нашите учебниците са контрапункт на това, което оценя PISA. И ако включим ученици от Сингапур, Китай, Ирландия или Естония в нашето си НВО, те разбираемо едва ли ще достигнат и тройка.„
Сега някои сигурно ще решат да се присмеят на разни грешки, но не са прави.
Това е целенасочена кампания, с която текстът да стане „вайръл“, откъдето хем да предизвикат интерес към темата, хем да накарат хората да дискутират тези тънки граматически и лингвистични казуси, с което всички да станат по-грамотни. Все пак „оценянето“ е най-високото стъпало по таксономията на Блум! И по-важното е, че българските деца са отлично образовани – видно е покрай учителите им от синдиката!
Вижте например по-надолу какъв висок стил и какъв изказ има: „Както България се стреми към Шенген и ще влезе, към еврото и ще го въведе, към европейските ценности, и ги открива, така и образованието ни трябва да се промени и то не само на думи, към междупредметните връзки, към функционалността, към това учителят да бъде не преподавател, а модератор и без конкретните „задължителни“ учебници„.
Уау!
Но сега нека по-сериозно да подходим. Тези хора предлагат следното:
„Промяна в програмите за студенти, учещи в педагогически специалности, с включване на компетентностия подход в преподаването, също и утрояване на часовете за практика на бъдещите учители„.
Хубаво беше да знаят, че великият предмет с „кометентностия“ подход вече е задължителна част от учебната програма на всички бъдещи учители, но с минимална разлика в първата дума и не е „в преподаването“, а е „в образованието“. Дано нямат предвид друг пореден нов, че ни дойде байгън от педагогически и психологически дисциплини – от тях не останаха часове за учителите по математика да учат математика.
Обаче утрояването на студентските практики вече ще е голямата работа! Тези 90 часа хоспитиране, 180 часа текуща практика и 270 часа стаж ще бъдат наистина нещо епично! Дано Синдикат Образование ни помогнат да намерим достатъчно базови учители (в момента на един старши или главен учител се дават по най-много 80 часа за група от 6-8 студенти или до 2-ма стажанти), от една страна, и да ни осветлят как да натаманим тези часове в разписа на едногодишните курсове и факултативните модули, но без това да навреди на хуманитарните дисциплини като „компетентностия“ подход и др., които трябва да водим на всякакви хора, включително музиканти, на които им е позволено да станат учители по математика. И нека да е в „стем“ среда, моля! Това наистина би била една епична учебна година, която ще кали учителите не за класна стая, а направо за превземане на Афганистан!
При всички случаи вече е ясно, че всичко с обучението на учители по математика трябва да става без да учат каквато и да е математика (защото е достатъчно „компетентностия“ да ги направи правоспособни).
Ето още из предложенията:
„Преодоляване на синдрома, формиран от някои родители, че образователната система е да забавлява ученика и анимира интереса на подрастващите, защото то, образованието, не е социална развлекателна услуга, а право на достоен живот на децата и учениците, след като завършат.„
Точно така – ученето не трябва да е удоволствие и развлечение, а мъчение и наказание. Така ще се научат те на достоен живот!
Също това:
„Специално отношение към младите учители, с наставничество от колегите им и ръководствата на образователните институции, от МОН и РУО в защита от агресивни родители, за да влязат в системата и да останат.„.
Е как да не си съгласен и тук! Даже може всеки млад учител да е с бодигард, докато получи разрешително за собствено огнестрелно оръжие и започне сам да се отбранява от тези раждащи агресивни зомбита!
Напред, компетентността е слънце!
А пилците ще се „оценят“ пак някоя есен със следваща PISA.