Преди да се прави „олекотяване на учебния материал“ на някой не му ли хрумна, че падащите резултати могат да се дължат на затворените допреди немного време училища и съответното непълноценно учене онлайн?
Ама ще кажат, че и в азиатските страни беше затворено, а там спад няма. Да, защото там децата са дисциплинирани и отговорни, а не демократизирани и либерализирани лигльовци. Никъде в Китай няма да видите ученик да обижда и да се подиграва с учител. Никъде в Япония няма да видите празна класна стая на дванадесетокласници, защото „ами то в последния клас е така“ и „в дванайсти нанайси“. В Южна Корея пък ще видите пример за ученици, които стоят до 22 часа вечерта в училище, защото са изостанали от останалите по някой предмет и имат нужда да наваксат и да си оправят оценката по него. А когато някой ученик е хаймана, родителите му дърпат ушите на него, а не скачат на бой на учителя, че пишел ниски оценки.
Та да се чудим ли, че децата по азиатските държави се справят по-добре по принцип, а по време на онлайн обучението са били по-дисциплинирани и са учили съвестно?