Вече почти няма хора, които да не използват в ежедневната си комуникация най-различни символи, но за родина на така наречените емотикони с право се смята Финландия. И това си има обяснение, като един от най-сложните езици, в който всяка дума има не по-малко от 20 букви, на финландски е трудно да се изразяваш кратко и ясно. Финландия е и първата държава в света, която залага на емотиконите в маркетинга на страната. За целта са създадени 56 официални символа, с помощта на които хората да могат по-силно да изразяват чувствата си – от телефоните на „Нокиа“, през сауната до феновете на хеви метъла.
Символите се приемат чудесно от туристите, въпреки че не винаги се разбира техния смисъл. „Мисля, че чрез този символ искаш да кажеш някому „Добре дошъл!“, казва една туристка, опитвайки се да разгадае картинка върху телефона си. Друга пък открива символ, който може да означава по думите й – „След сауна, пийте винаги бира“, или – „Да пием на топло у дома“. Всъщност, емотиконът обяснява финландската дума „калтерикинит“, което означава да си пиеш питието у дома по гащи.
Системата от емотикони е създадена по идея на външното министерство, а целта е – включването на възможно повече млади хора в социалните мрежи. Една кампания не без хумор.