БНТ слиза от ефира, става интернет телевизия

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
0

Дългогодишните напъни на БНТ да се превърне в обществена телевизия и да не бъде сочена с пръст като „държавна“ претърпяха логичен крах. Отчайващата липса на идеи и пресъхващото държавно кранче за финансиране на интересни предавания бяха подменени с бързо, лесно и евтино решение. В стил Бе Не Те. Съвсем като в магазините за втора употреба, където от време на време пускат купища „нови“ парцалки. Може и изтъркани, но пък евтини.
Според запознати рецептата на „оздравителната реформа“ била написана от шефката на новините Вяра Анкова. С два мотива. Първият, за да измие срама от стремително падащия рейтинг на телевизията след двата мандата на приятелката й и баш началничка Уляна Пръмова. Вторият бил личен – да отчете „успехи“ и така да се хареса на управляващите, месеци преди да се цани за креслото на генералния директор.     Въпреки близостта и услужливостта си към президента Георги Пъравнов. За това в битката за зрителите и кариерното си развитие Анкова извадила старо, но със задушлив аромат на мухъл оръжие.   Пълнене на безинтересната програма, но не с научно-популярни филми или нещичко от „Златния фонд“, а… с новини, в които всеки ден на талази се изливат ликовете на Г.Пър., Б. Бор. и Цв. Цв. Засега 5 броя ефирно плюс 3 на запис в интернет страницата на телевизията. Докато… работоспособните са на работа, а пенсионерите и безработните гледат сапунките по частните телевизии. Докато общественици, политици и учени разлистват вестници и следят новинарските агенции. Докато… децата игрят навън или чатят в интернет. Вместо да се уреди известното и на зрителите на „Сънчо“ онлайн излъчване на цялата програма…
Вярна на кичозната мода всяка новинарска емисия да е с различен цвят на дъгата, новинарската майка вапцирала сайтовите новини в зелено. Медийни естети разгадаха, че райграсовият цвят на „По света и у нас“ нямал нищо общо с настъпилата пролет, а символизирал безсилие. Съвсем като с химическата обработка на преобличаните от няколко души дрешки, които след това се озоват на тезгяха за 50 ст.килограмът. В този ред ТВ-наблюдателите констатираха и още нещо смущаващо. Че за разлика от виртуалните страници на сериозните медии, в интернет приложението на БНТ няма брояч на посетителите. Обяснението за „дискретността“ е в желанитето на ръководството да неглежира изпъкналата творческа немощ да се вдига рейтинг с тип продукция, която зрителите предпочитат да видят по частните канали в 7 вечерта.
За подчинените на заминаващата в извънтелевизионно пътешествие Уляна, случващото се било знак, че така Вяра искала да уплътни и осмисли пребиваването им в БНТ и така да ги имунизира от задаващите се съкращения. Други пък смятали, че така целяла да омекоти удара, ако Виваком реши да среже ефира на държавната телевизия заради милионите левове борч към телекома. Във форумите обаче малкото останали зрители на Б-ие Н-ие Т-ито се съмняват дали това всъщност не е началото на края. За това и питат с право дали всъщност „50-години с БНТ не стигат“ и дали честванията от миналата година не са били по повод предстоящото й закриване… Ами, ако това е тайният замисъл на слогана „Голямото гледане“, който беше лепнат на огромен транспарант на фасадата на сградата откъм „Орлов мост“?…В писанията си милосърдни форумци все пак пожелават на телевизията „майка“ и „мащеха“, ако се размине с ефира, то поне да остане в интернет, а ако и там я ужилят, то поне да остане кабелна… За да се освободят 70 милиона лева от данъци за БНТ и с това да се закърпи зейналата дупка в продънения бюджет на милата ни Татковина.

 

 

Фото: БНТ

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.