Генеративният изкуствен интелект наистина има място в системата на образованието. Категорично обаче то не трябва да е „да решава задачите вместо учениците“, както за съжаление много често се предлага. Основното му приложение трябва да е зад кадър, т.е. той може да е помощно средство за учителите за редица ежедневни дейности.
При учениците тези технологии трябва да са помощно средство за приложение на вече изучени знания, а не заместител на знания.
Може да си направите аналогия с приложението на калкулатора в задачите по аритметика. Естествено, че в ежедневието си всички ще използваме калкулаторите, защото те не правят грешки и са многократно по-бързи от нас. Това не значи, че трябва да научим децата още в първи клас директно да смятат с калкулатори и да ги лишим умственото упражнение за извършване на сметките в аритметиката.
Развитието на ума е по-важно от технологиите.